رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از قرار گرفتن ۲۱ هزار و ۸۹۹ هکتار از نخیلات بارور استان زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۸۹۹ هکتار از نخلستان‌ها استان زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته اند، گفت: عملیات ارزیابی خسارت‌های وارده به نخیلاتی که زیر پوشش قرار داشتند آغاز شده و پس از ورود به سامانه و تایید، مبلغ غرامت به حساب نخلداران واریز خواهد شد.

او بیشترین آسیب دیدگی به نخیلات را ناشی از شوری آب و کاهش تولید ناشی از آفات و کمبود آب عنوان کرد و افزود: بیشترین نخیلات آسیب دیده در مناطق آبادان، شادگان و خرمشهر هستند.

لزوم بیمه دام‌های عشایر

آلاله با اشاره به آغاز کوچ عشایر به مناطق قشلاقی خوزستان بیان داشت: عشایر که به تازگی از مناطق ییلاقی استان‌های همجوار وارد استان شده‌اند باید دام خود را در برابر بروز حوادث احتمالی بیمه کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مبلغ بیمه دام سبک و سنگین به دلیل اینکه بخش مهمی از آن را دولت پرداخت می‌کند، ناچیز است، علاوه بر این، هویت‌گذاری دام نیز به صورت رایگان از سوی صندوق بیمه انجام می‌شود.

برنامه ریزی برای آغاز بیمه محصولات پاییزی خوزستان

رئیس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان ادامه داد: برنامه ریزی برای شروع بیمه محصولات پاییزی استان آغاز شده و به زودی چگونگی و میزان حق بیمه این محصولات ابلاغ خواهد شد، بنابراین از کشاورزان خوزستانی خواهشمندیم با توجه به شکنندگی بخش کشاورزی و خطر ناشی از خشکسالی و کاهش نزولات جوی محصولات خود را بیمه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.