زنگنه:

مجوز‌های کسب و کار ۳ روزه صادر می‌شود

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم به بیان توضیحاتی درباره طرح مجلس برای برداشتن موانع کسب و کار پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس یازدهم در صحن علنی امروز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون بحث بر سر ضرورت تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار است. یکی از موانع بسیار جدی در جهت رونق تولید مجوز‌های کسب و کار است که متاسفانه رتبه ایران از حیث سهولت کسب و کار در دنیا رتبه خوبی نیست.

زنگنه در ادامه بیان کرد: در سال ۸۷ قانون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تنظیم و در مجلس مصوب می‌شود و ماده ۷ این قانون  دولت را ملزم می‌کند که باید شرایط صدور مجوز‌ها تسهیل شود. این قانون اصلاحاتی هم داشته، اما متاسفانه به دلیل برخی ضعف‌های این قانون هنوز نتوانسته ایم اقدام شایسته‌ای را در حوزه کاهش بروکراسی‌ها کسب و کار داشته باشیم. دولت جدید هم به جهت این که یکی از اولویت‌های خود را بهبود فضای کسب و کار قرار داده رسیدگی به این موضوع را مهم می‌دانیم و از نمایندگان می‌خواهیم به فوریت این طرح رای بدهند تا در صحن علنی بررسی شود.   

وی ادامه داد: در داخل این طرح چند موضوع مهم وجود دارد. بحث اول  شفافیت اطلاعات، قوانین و مقررات در حوزه کسب و کار است که دولت باید پایگاه اطلاعات قوانین و مقررات را ارتقا دهد و بعد از مدتی دولت نمی‌تواند قانونی را بدون ثبت در این پایگاه اجرایی کند. نکته بعدی اینکه کلیه مجوز‌ها را در این طرح ثبت محور کرده ایم. هر کسی می تواند با ثبت درخواست خود در درگاه ملی مجوز کسب و کار بعد طی ۳ روز کاری مجوز بگیرد.

زنگنه افزود: نکته بعدی در این طرح شکستن تعارض منافع است. بسیاری از کسب و کار‌ها در کشور دچار تعارض منافع شده اند.  برای هر شغلی به نوعی محدودیت گذاشته ایم و این محدودیت‌ها را حذف کردیم. این امر اتفاق بزرگی در حوزه کسب و کار است. از آنجا که وزارت اقتصاد هم اولویت خود را بهبود فضای کسب و کار قرار داده از سایر نمایندگان می‌خواهیم به اولویت این طرح رای بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار