مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و دعاخوانی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت : در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کردند که ۲۳۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در نهایت ۳۹ نفر در رتبه‌های اول و سوم به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند.

او با اشاره به اینکه نفرات اول رشته‌های مختلف به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند، گفت : اداره اوقاف برگزیدگان را تنها نخواهد گذاشت و با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای رایگان برای آن‌ها کمک می‌کند تا در مسابقات کشوری، رتبه‌های بهتری نسبت به پارسال کسب کنند.

او جامعه متدینین و قرآنی را پیشگام در رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست و افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که کرونا برای برگزاری محافل قرآنی ایجاد کرد، اما اداره اوقاف کرمانشاه در این مدت لحظه‌ای از تبلیغ و ترویج قرآن کوتاه نیامده است و برنامه‌های تفسیر، محافل انس با قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی در صورت امکان حضوری و اگر مقدور نبوده در فضای مجازی برگزار شده است.

 صالحی با اشاره به اینکه شنیدن قرآن و محافل انس با قرآن موجب آرامش و تسلی خاطر است افزود: در این مدت این محافل معنوی را در بیمارستان‌ها برای بیماران و پرستاران هم برگزار کردیم و اجازه ندادیم کرونا ارتباط با قرآن را در محجوریت قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با گرامیداشت سالروز واقعه ۱۷ شهریور این روز را مقدمه‌ای برای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: ۱۷ شهریورماه، ۲۲ بهمن‌ها و ۱۵ خرداد‌ها بود که دین را زنده نگه داشت و در نتیجه آن روز‌ها بود که امروز ما می‌توانیم برنامه‌های اینچنینی را در امنیت کامل برگزار کنیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.