علیرغم هشدار طالبان به شهروندان افغانستان مبنی بر عدم برگزاری تظاهرات، بانوان افغانستان امروز نیز در چندین منطقه راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه اعتراضات زنان افغانستان علیه طالبان و پاکستان، امروز چهارشنبه (۱۷ سنبله/ شهریور) نیز شماری از بانوان در منطقه غرب کابل تجمع اعتراضی برپا کردند.

زنان معترض شعارهایی از جمله شعار «هیچ حکومتی وجود زنان را انکار نمی‌تواند» با خود حمل می‌کردند.

معترضین همچنین از بی‌طرفی جامعه جهانی نسبت به انتقام جویی‌های طالبان از اعضای پیشین نیروهای امنیتی به ویژه یک پولیس زن در غور انتقاد کردند.

بانوان معترض با حمل تصویر یک زن پولیس که گفته می‌شود توسط طالبان در غور کشته شده نوشته‌اند: «دنیا چقدر بی‌رحمانه تماشایمان می‌کند.»

گفته می شود که بانوان در شهر فیض‌آباد، مرکز بدخشان نیز تظاهرات راه اندازی کرده اند. همچنین از تخار نیز گزارش می شود که شهروندان این منطقه امروز دست به تظاهرات زده اند.

گفتنی است که چند روز است که بانوان افغانستان در چندین ولایت افغانستان دست به اعتراض زده و خواستار استیفای حقوق زنان در حکومت طالبان شده‌اند. دیروز در کابل، هرات، مزار شریف و تخار نیز اعتراضاتی علیه پاکستان برگزار شد که به خشونت کشیده شد.

تظاهرات امروز بانوان در کابل در حالی است که طالبان با اعتراضات با خشونت برخورد کرده و هشدار داده است که هیچ کسی حق تجمع و اعتراض ندارد.

طالبان روز گذشته کابینه دولت خود را اعلام کرد؛ در این کابینه زنان حضور ندارند و از جریان‌های سیاسی و قومی نیز نماینده‌ای در آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار