ژان پل بلموندو یکی از آخرین بازماندگان سینمای «موج نو» در فرانسه بود که دو روز پیش در ۸۸ سالگی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، ژان پل بلموندو ستاره سینمای موج نو فرانسه که در فیلم «از نفس افتاده» با ژان لوک گدار همکاری کرده بود، ششم سپتامبر امسال در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

درگذشت این بازیگر را یکی از نزدیکان او در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تأیید کرد. بلموندو یکی از آخرین بازماندگان «موج نو» در فرانسه بود.

بلموندو که با پرحرفی‌ها و لحن تمسخرآمیزش شناخته می‌شد، از سوی دوستانش «گانگستری که هنرستان ساخت و در خیابان‌ها حکمرانی نکرد» لقب گرفته بود.

او در سال ۱۹۳۳ در حواشی شهر پاریس متولد شد و پیش از آنکه به ورزش بوکس روی آورد، در چندین مدرسه خصوصی حضور پیدا کرد. بلموندو سپس برای «آکادمی ملی هنر‌های نمایشی» نام‌نویسی کرد و در سال توانست در آنجا ۱۹۵۲ پذیرفته شد.

ژان پل بلموندو

گدار که در آن زمان منتقد مجله «کایه دو سینما» بود، بلموندو را وقتی که در حال بازی در یک نمایش بود در سال ۱۹۵۸ کشف کرد. این کارگردان، بلموندوی جوان را برای بازی در یک فیلم کوتاه برگزید و خودش نیز به جای او کار صداپیشگی را انجام داد.

بلموندو با فیلم «از نفس افتاده» که در سال ۱۹۶۰ اکران شد، به شهرت جهانی رسید. او سپس در فیلم‌های «حواس‌پرتی» و «نامه‌های یک تازه‌کار» و بعد «هفت روز… هفت شب» نقش‌آفرینی کرد؛ اما فیلم «هفت روز… هفت شب» را بسیار ملال‌آور خواند.

ژان پل بلموندو

در همین سال بلموندو با «عشق و زن فرانسوی» اولین نقش کمدی خود را تجربه کرد و سپس در فیلم «دو زن» مقابل سوفیا لورن جلوی دوربین رفت. در سال‌های بعد، بلموندو به بازی در فیلم‌های اکشن «پوست موز» و «مردی از ریو» روی آورد و در سال ۱۹۶۸ با «آقای هو» به ژانر جنایی بازگشت. یکی از آخرین فیلم‌های این بازیگر و تهیه‌کننده «مردی با سگ» بود که در سال ۲۰۰۹ اکران شد.

درگذشت ژان پل بلموندو واکنش‌های زیادی را در بین چهره‌های سینمایی در پی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به آلن دلون اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.