نهادینه سازی و ترویج فرهنگ ناب و ارزشمند دوران دفاع مقدس

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ترویج فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس به عنوان عوامل تأثیرگذار بر حفظ، بالندگی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی، رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس، توجه به الگوسازی مناسب از شهدا و ایثارگران متناسب با نیاز‌های کنونی جامعه و مخاطب پسندی آثار، اهمیت بسیار زیادی دارد.

او بیان داشت: طراحی و ارائه ابتکارات نو و مطلوب برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس بسیار مؤثر است و  استفاده از فناوری‌های روز و فضای مجازی و همچنین طراحی و تولید آثار فاخر نظیر فیلم، کتاب، موشن گرافیک و ... در عرصه حفظ، ترویج، توسعه و گسترش فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس با برنامه ریزی دقیق و عملیاتی کردن آن می‌تواند اثر بخشی فراوانی داشته باشد.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ غنی است و نباید اجازه داد این فرهنگ مغفول واقع شود، افزود: برای گرامیداشت یاد شهیدان و ایثارگران و ازخودگذشتگی‌های ۸ سال دفاع مقدس، این کارگروه باید به شناسایی شهداء، جانبازان، ایثارگران، بزرگان حقوقی و بسیجیان دستگاه قضایی اقدام کند و در هفته دفاع مقدس و برنامه‌های ملی و مذهبی از آنان تجلیل به عمل آورد.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی ادامه داد: بسیج حقوقدانان ظرفیت بسیار ارزشمندی است که می‌توان در هفته دفاع مقدس و دیگر روز‌ها به طور مستمر در جهت مشاوره حقوقی به مددجویان زندان‌های استان استفاده کرد و این یکی از راهکار‌های مناسب برای کاهش جمعیت کیفری خواهد بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان بر تعامل و همکاری معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی و پایگاه بسیج دادگستری استان و سازمان‌های تابعه با سازمان بسیج حقوقدانان در جهت هرچه باشکوه برگزار کردن برنامه‌ها هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس به خصوص برگزاری یادواره شهدای بسیج حقوقدانان و دستگاه قضایی استان و سازمان‌های تابعه باید با تلاش مضاعف باشکوه‌تر برگزار شوند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.