نخستین سمپوزیوم ملی مداخله در بحران (با تاکید بر خودکشی) در دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سمپوزیوم ملی مداخله در بحران (با تاکید بر خودکشی) به میزبانی دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی با همکاری دفتر مشاوره سلامت وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد، به صورت مجازی برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در این همایش  علمی به مساله خودکشی به عنوان سومین علت مرگ و میر جهانی اشاره کرد و گفت: حل این مهم نیازمند تدوین یک راهبرد دقیق مبتنی بر تبیین علت خودکشی و عوامل دخیل در آن نظیر مذهبی، جغرافیایی، فصلی، سنی و غیره است.

او همچنین به راهکار‌های مقابله با خودکشی نظیر آموزش از طریق دروازبانان جامعه متشکل از معلمان، روحانیون و پلیس، توانمندسازی متخصصان درگیر در امر خودکشی؛ غربالگری؛ افزایش مهارت حل مسأله و تأسیس مرکز پیشگیری از خودکشی و راه اندازی مراکز مشاوره اشاره کرد.

همچنین کتابی، فرماندار اسدآباد با قدردانی از ریاست دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی و دانشکده علوم پزشکی در برگزاری برنامه فاخر سمپوزیوم ملی مداخله در بحران با تاکید بر خودکشی با حضور اساتید صاحب نام  بیان کرد: این سمپوزیوم به عنوان الگو و سرآغازی برای ورود علمی و هدفمند به مقولۀ آسیب‌های اجتماعی در شهرستان اسدآباد در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تلقی می‌شود.

او افزود:جلوگیری از اقدام  به خودکشی حتی برای یک نفر، نشان از آن دارد که ماموریت خود را در این سمپوزیوم انجام داده ایم.

 فرماندار اسدآباد مشارکت بالای نخبگان سراسر کشور و از دانشگاه‌های مختلف در این سمپوزیوم را نشان دهندۀ کاربردی بودن موضوع بیان نمود.

در ادامه دکترحسین مرادی مخلص، رئیس دانشگاه، به نقش دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در گام دوم انقلاب و رویکرد جامعه محوری آن از طریق ورود دغدغه مندانه به حل آسیب‌های اجتماعی از جمله خودکشی، طلاق و اعتیاد در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اشاره کرد.

دکتر صالحی، رئیس دانشکدۀ علوم پزشکی اسدآباد، نیز در این سمپوزیوم بر همدلی و همزبانی مسئولان شهرستان اسدآباد در ورود جدی به مسأله آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد که می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق در سطح ملی مطرح باشد.

او همچنین بیان کرد: فاصلۀ علم تا عمل در شهرستان اسدآباد بسیار کوتاه شده و آمادگی کامل خود را برای تضمین اجرای راهکار‌های مطرح شده در این سمپوزیوم را اعلام کرد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.