نماینده افغانستان در سازمان ملل گفت، دولتی که طالبان اعلام کرده فراگیر نیست.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از خبرگزاری رویترز، غلام اسحاق‌زی، نماینده افغانستان در سازمان ملل در واکنش به تشکیل دولت افغانستان از سوی طالبان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد: دولتی که طالبان تشکیل داد را نمی‌توان به هیچ عنوان فراگیر دانست.

او اضافه کرد: از اعضای جامعه جهانی می‌خواهیم ما را در پیشبرد فرهنگ صلح در افغانستان یاری کند. از شما می‌خواهیم امارت اسلامی را رد کنید تا طالبان مسئولیت نقض‌های خود در خصوص اصول بین‌الملل در زمینه حقوق بشر را بپذیرد و بر تشکیل دولت فراگیر اصرار ورزید.

اسحاق‌زی گفت: از شما می‌خواهیم خط قرمزی را ترسیم کنید تا حقوق زنان و دختران متزلزل نشود.

اسحاق‌زی از سوی دولت اشرف غنی‌، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان تعیین شده است و سازمان ملل قبلا گفته بود، طالبان درخواستی برای تغییر نماینده افغانستان نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۰:۳۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دولتی که طالبان تشکیل داده نه مردمی است نه فراگیر است نه جمهوری است نه قانونی است در ضمن چندین وزارت خانه را هم اصلا ندارند مانند وزیر آموزش و پرورش وزیر راه و شهرسازی وزیر بهداشت و سلامت وزیر جهانگردی وزیر برنامه و بوجه و صنعت معدن و تجارت و چند وزارت خانه دیگر ... که در دولت عقب افتادشون ندارند اینها مردم افغانستان رو به دوران غارنشینی ماقبل تاریخ بشری می برند باید مردم فهیم خردمندان آزاده اندیشان عادلین مستضعفین افغانستان یکپارچه و متحد شوند و بر علیه این ابلهان جاهلهای دیکتاتورهای وحشیهای تروریستهای عقب افتاده طالبان امویان زورگویان وابسته به غربیها قیام کنند و یک دولت جمهوری اسلامی معتدل مردمی فراگیر مستقل آزاد تشکیل دهند با یک مجلس شورای اسلامی مردمی فراگیر متشکل از نمایندگان همه مردم از همه طوایف و قومیتهای مختلف از همه ادیان و مذاهب مختلف در افغانستان هر چه سرعتر تشکیل شود با یک قانون اساسی فراگیر ارزشی کامل و جامع حقوق بشرانه تا از مصائب و مشکلات نیم قرن گذشته اسفناک نجات بیایید نه از چاله و چاهی در بیایند و دوباره خودتان را بی افکنند در چله و چاه های عمیق تر وحشتناکتر بدتر . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه مومنانه عادلانه خداپسندانه .
آخرین اخبار