مهم‌ترین حوادث سه شنبه ۱۶ شهریورماه۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث سه شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان مسلح خودرو، با تیزبینی پلیس نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر گفت:با تیزبینی و اقدام به موقع ماموران انتظامی شهرستان نیکشهر، ۲ سارق مسلحی که اقدام به سرقت مسلحانه خودروی شهروند چابهاری کرده بودند دستگیر و خودروی مسروقه توقیف شد.

سرهنگ "محمودرضا صادقی  اظهارداشت: شب گذشته ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "نیکشهر- چابهار" به یک دستگاه خودروی سواری پراید مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از این خودرو تعداد ۲ قبضه سلاح کلت کمری به همراه ۴ تیغه خشاب با ۲۳ عدد فشنگ جنگی و تعدادی سلاح سرد کشف شد که در این رابطه هر ۲ سرنشین خودرو دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی بیان داشت: متهمان که برای تحقیقات تکمیلی به پلس آگاهی شهرستان منتقل شده بودند در تحقیقات صورت گرفته به سرقت مسلحانه خودروی مذکور از شهرستان چابهار اعتراف کردند.

سرهنگ صادقی گفت: در بازجویی‌های تخصصی ماموران پلیس آگاهی مشخص شد که متهمان این خودرو را، به صورت دربست از "بازار چابهار" به مقصد روستای " کمپ" کرایه کرده و پس از طی مسافتی در یک منطقه خلوت و بیابانی با تهددید راننده با سلاح گرم خودرو را به سرقت برده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر تصریح کرد: این ۲ سارق پس از سرقت خودرو دست و پای راننده را بسته و او را حوالی پل " بیشمنت " شهرستان کنارک رها و قصد داشتند خودروی مسروقه را به شهرستان ایرانشهر انتقال و آن را در یک گاراژ اوراق و قطعاتش را به فروش برسانند که خوشبختانه در مسیر با تیز بینی مأموران انتظامی شهرستان، خودروی مسروقه توقیف و سارقان دستگیر میشوند.

سرهنگ صادقی اظهار داشت: با اخذ اعترافات سارقان بلافاصله اقدامات لازم برای نجات راننده خودرو انجام و پس از هماهنگی با پلیس شهرستان کنارک خوشبختانه راننده با اقدام به موقع و سریع عوامل انتظامی شهرستان مذکور در محلی که متهمان اعتراف کرده بودند مشاهده و نجات یافت.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضایی از رانندگان و به خصوص مسافر بران شخصی خواست از سوار کردن افراد ناشناس و مشکوک که قصد دارند به صورت دربست خودروی آن‌ها را برای مقاصد خارج از شهر کرایه کنند خودداری و در صورت برخورد با موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

۲۵ هزار لیتر روغن مایع خوراکی در بازرسی از تریلی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی  سیستان و بلوچستان  از کشف ۲۵ هزار لیتر روغن مایع خوراکی در بازرسی از یک دستگاه تریلی در شهرستان چابهار خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم  اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان چابهار "بخش پیرسهراب" با هدایت ستادی و فنی پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان توقیف یک دستگاه تریلی حامل روغن خوراکی قاچاق که در مسیر شهرستان چابهار در حرکت بوده را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی، پس از توقیف خودرو مذکور، در بازرسی از آن ۲۵ هزار لیتر روغن خوراکی قاچاق را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان تصریح کرد: کارشناسان ارزش کشفیات قاچاق مکشوفه را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند که در این خصوص یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ علیزاده مقدم از مردم درخواست:در صورت آگاهی از هر گونه خبر مربوط به قاچاق، مراتب را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

داروخانه‌های آنلاین، روشی برای کلاهبرداری از مردم/ شهروندان مراقب باشند

کلاهبرداری حوزه دارو و درمان هنگامی اتفاق می‌افتد که شما یک ایمیل یا سایر موارد تبلیغی را در مورد یک قرص، دارو یا سایر وسایل درمانی با نتایج شگفت انگیز مشاهده می‌کنید.

به نقل از پایگاه خبری پلیس این تقلب و کلاهبرداری شامل محصولات و خدماتی است که از دید مردم مجاز به نظر می‌رسند و می‌توانند جایگزین روش‌های درمانی و طبی باشند.

کلاهبرداران، قربانیان خود را با شیوه‌های مختلف متقاعد به خرید محصول و یا خدمات خود می‌کنند؛ و در بعضی موارد با بیان این که قیمت محصول آن‌ها در مقایسه با دیگر کالا‌ها و شیوه‌های پزشکی بسیار پایین‌تر است، فرد را راضی به خرید می‌کنند.

این افراد در برخی موارد با اشاره به نتایج درمانی معجزه آسا و شگفت انگیز محصول، خریدار را فریب داده و از وی کلاهبرداری می‌کنند.

نوع دیگری از کلاهبرداری‌های درمانی مربوط به داروخانه‌های آنلاین جعلی است، که به ارائه برخی دارو‌های بدون نسخه می‌پردازند.

دارو‌هایی که اکثراً تقلبی و یا تاریخ گذشته هستند، دارو‌هایی که فرد پس از مصرف آن‌ها نه تنها بیماری اش بهبود پیدا نکرده، بلکه با عوارض و مشکلات جدید روبرو شده است و همچنین بیماری قبلی او نیز تشدید پیدا کرده است.

در این گونه موارد باز پس گیری پول و پیدا کردن فروشنده‌ای که شما آن را از طریق اینترنت پیدا کرده اید و اطلاعات کاملی از آن در دست ندارید، با تلاش و پیگیری کارشناسان پلیس فتا شناسایی می‌شوند.

خرید آنلاین محصولات و خدمات پزشکی و درمانی از افراد شیاد و کلاهبردار، علاوه بر این که باعث می‌شود محصولات و خدمات بی کیفیت، تقلبی و بلا استفاده دریافت کنید شما را با این خطر مواجه می‌سازد که هنگام پرداخت آنلاین در سایت این افراد، ممکن است اطلاعات هویتی و کارت بانکی شما مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و از حساب شما برداشت غیر قانونی صورت بگیرد.

هزاران نوع از محصولات دارویی و بهداشتی تقلبی و بی کیفیت برای فروش از طریق تبلیغات اینترنتی، پیامکی، ماهواره‌ای و ... وجود دارد. مهم‌ترین عامل و بهترین توصیه برای این که گرفتار افراد سود جو و کلاهبردار نشویم این است که در موقع خرید این گونه محصولات بسیار دقت کنیم و با احتیاط عمل کنیم.

کشف یک تن شیرخشک قاچاق در زاهدان

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان زاهدان، ۲ خودروی سواری حامل یک تن شیر خشک قاچاق توقیف شد.

 سرهنگ "محمود سعادتی  گفت: مأموران کلانتری ۱۷ این فرماندهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به ۲ دستگاه خودروی سواری پژو و پراید مشکوک و برای بررسی بیشتر قصد متوقف کردن آن‌ها را داشتند.

وی افزود: رانندگان هر ۲ خودرو بدون توجه به ایست پلیس از صحنه متواری شدند که در ادامه مأموران با هوشیاری و در عکس العملی سریع هر ۲ خودرو را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان تصریح کرد: در بازرسی از خودرو‌ها ۴۰ کیسه ۲۵ کیلویی شیرخشک قاچاق و فاقد مجوز قانونی حمل کشف شد.

سرهنگ سعادتی بیان کرد: ارزش اقلام کشف توسط کارشناسان ۳۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در این رابطه هر ۲ خودرو توقیف و رانندگان متخلف نیز دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان در پایان با اشاره به تشدید اقدامات کنترلی پلیس در مبادی ورودی و خروجی مناطق مختلف شهرستان به منظور پیشگیری از قاچاق کالا گفت: با عاملان حمل غیرمجاز هرگونه کالا به ویژه اقلام خوراکی و بهداشتی با جدیت برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار