مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۴ هزار و ۱۰۰ تن انبه تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با بیان اینکه برداشت انبه از اردیبهشت آغاز شده بود اظهارداشت: انبه در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات میوه استان کشت می‌شود که هزار هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های سرباز، نیکشهر، قصرقند و چابهار عمده مناطق کشت انبه در سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند افزود:۹۰ درصد انبه تولیدی منطقه به صورت سبز برای تهیه ترشی برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: انبه میوه گرمسیری و سرشار از ویتامین‌های A،B و C، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است.

از منظر کارشناسان سیستان و بلوچستان بهشت میوه‌های گرمسیری بحساب می‌آید به طوریکه شرایط آب و هوایی گرم، مرطوب و تقریبا استوایی این استان را به خاستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشور تبدیل کرده، میوه‌هایی خاص که در مزه و نمونه کم نظیر بوده و توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

گواوا، چیکو، سیتاپُل، پاپایا، جَم، تمبر هندی، بیرام، جمبولان، کنار، انبه، موز و بسیار نام های دیگر از جمله میوه‌های تولیدی جنوب سیستان و بلوچستان بوده که در ظاهر و طعم بی‌نظیر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار