سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان سهمیه زائران اربعین استان را بین ۹۰۰ تا هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت الله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: سفر اربعین امسال به عتبات عالیات با توجه به تصمیمات ستاد ملی و استانی و بر اساس سهمیه‌ای که دولت عراق اعلام می‌کند انجام می‌شود.

 

وی ادامه داد: سهم استان اصفهان برای اربعین؛ بین ۹۰۰ تا هزار و ۲۰۰ نفر است و زائران باید ۲ دُز واکسن را تزریق و کارت واکسن و تست کرونای خود را از ۷۲ ساعت قبل از سفر همراه داشته باشند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان بیان کرد: آغاز سفر‌های اربعین از دهم تا ۲۳ صفر فقط به صورت هوایی است و هیچ کس نباید زمینی راهی مرز‌های عراق شود.

 

غلامی همچنین درباره احتمال بازگشایی مدارس گفت: شروع سال تحصیلی به صورت مجازی و مقدمه‌ای برای اجرای روش ترکیبی مجازی و حضوری است.

 

وی اضافه کرد: از جمله شرایط مدارس این است که زیر ۵۰ نفر پذیرش و هر کلاس زیر ۱۵ نفر دانش آموز داشته باشند و البته واکسینه شدن والدین، کادر آموزش، خدمات، سرویس مدارس و نیز رعایت مسائل بهداشتی الزامی است.

 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان ادامه داد: اینکه با موج ششم مواجه شویم یا نه از جمله الزاماتی است که وضعیت حضوری یا ترکیبی مدارس را مشخص می‌کند و شروع کلاس‌ها به صورت حضوری یا ترکیبی را اکنون اعلام نمی‌کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان درباره وضعیت موج کنونی شیوع کرونا گفت: در بسیاری از شهرستان‌ها موج پنجم شیوع کرونا به اوج رسیده است و کم کم رو به افول می‌رود.

 

غلامی تاکید کرد: هم اینک واکسن جدید به کشور وارد و سهم استان تخصیص داده شده است که قرار شد روند واکسیناسیون طبق همان سند ملی که بر اساس رده سنی و بیماری‌های خاص است ادامه پیدا کند و مشاغل مراجعه نکنند.

 

هم اینک سه هزار و ۳۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که از این تعداد ۴۶۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار