یار هفتاد و سوم عنوان ویژه برنامه اربعینی باشگاه خبرنگاران جوان است که با محوریت نقش بانوان در واقعه کربلا تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،هنوز غم عاشورای حسینی تمام نشده بود که کاروان اسرای اهل بیت (ع) با غم و اندوه شهادت سالار شهیدان و یاران وفاداراش رهسپار کوفه و شام شدند.

کوفه و شامی که حاکمانش مجلس بزم و شادی برپا کرده بودند؛ اما کیست که نداند زینب (س) این بانوی با عظمت و عالمه غیر معلمه چگونه کاخ کوفه و شام را بر سر ابن زیاد و یزید ملعون خراب کرد.

کیست که نداند بانوان کربلا از زینب گرفته تا رباب و ام وهب و سکینه چگونه بر سر آرمان والای امام زمانشان با طاغوتیان جنگیدند و واقعیت کربلا و حادثه عاشورا در تاریخ زنده نگه داشتند. به راستی که زنان واقعه کربلا هم همچون دلاورمردان آن، در میانه میدان بوده اند.

به همین بهانه و با توجه به نزدیک بودن اربعین حسینی باشگاه خبرنگاران جوان ویژه برنامه‌ای را ترتیب داده که در آن روایتگر نقش تاثیرگذار بانوان عاشورایی است.

 

شما مخاطبان عزیز می‌توانید از روز شنبه (۲۰ شهریور) فیلم کامل برنامه اربعینی «یار هفتاد و سوم» را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید. در ادامه می‌توانید تیزر این برنامه را ببینید:

گفتنی است گزیده این برنامه از بخش خبری با خبرنگاران جوان شبکه خبر (ساعت ۱۷) و مجله خبری شبکه یک (ساعت ۱۹) پخش می شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۳
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۱۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
به تو از دور سلام ....
السلام علیک یا بانوی محترمه حضرت رقیه س و حضرت زینب س بزرگوار کریم اهل البیت حضرت رسول الله ص .
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِکَ، عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ، وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ، وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ، وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ .
اَللّـهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِم بِاللَّعْنِ مِنّى، وَابْدَأْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَالرّابِعَ، اَللّهُمَّ الْعَنْ یَزیدَ خامِساً، وَالْعَنْ عُبَیْدَ اللهِ بْنَ زِیاد وَابْنَ مَرْجانَةَ وَعُمَرَ بْنَ سَعْد وَشِمْراً، وَآلَ اَبى سُفْیانَ وَ آلَ زِیاد وَ آلَ مَرْوانَ اِلى یَوْمِ الْقِیمَةِ . یا حضرت ارباب اباعبدالله الحسین ع باز این بنده حقیر فقیر کمترین غلام رو سیاهت را بطلب راهیم کن به پابوسی و زیارتتان هنوز طعم چای و قهوه موکبهای عراقی خادمین میهمان نوازت در تمامی وجودمان جاری و ساریست غلامت از کودکی نمک گیر و نمک پروردتان است مددی .
صلوات و التماس دعا . لبیک یا رقیه س لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۱۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
خب بنابراین خبر خوب که سهمیه زائران ایرانی دو برابر شده از طرف دولت محترم عراق با شرایط پروتکلهای ضد کرونایی مرزهای زمینی رو هم باز کنید تا اونهایی هم که شرایط سفر زیارتی به عراق را دارند ولی نمی توانند با هواپیما و هزینه های گرانش را نمی توانند پرداخت کنند بتوانند ار مرز زمینی ارزان قیمت سفر زیارتی کنند و از مرزهای زمینی به سفر زیارتیشان بروند انشاءالله به حول قوه الهی خداوند جل جلاله که همه زائران حضرت اربابمان دراربعین اباعبدالله الحسین ع همگی از سر تا سر جهان اسلام به سلامت و امنیت بروند و با سلامت و امنیت به خانه هایشان برگردند از همگی زائران محترم و با تشکر از همه مسئولان هر دو دولت محترم ایران و عراق که شرایط و ظرفیتهای سفر زائران محترم را افزایش و بهبود می بخشند و شرایط ایمن را برای زائران فراهم می کنند اجر همگیتان با حضرت اربابمان اباعبدالله الحسین ع باد و التماس دعا داریم از همگی زائران اباعبدالله الحسین ع . والسلام و صلوات التماس دعا . و من الله توفیق . لبیک یا حسین ع .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)
خودت کمک کن بیایم زیارت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آب نبات چوبی میدی دست بچه؟ به خیالتون با اینکارا حس پیاده رویمون تو اربعین، ارضا میشه؟
آخرین اخبار