بابسته اخبار انتظامی امروز ۱۶شهریور ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  دربسته اخبار انتظامی امروز می‌خوانیم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان از کشف ۳۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال از یک کارگاه درعملیات ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی افزود: در پی اقدامات اطلاعاتی، ماموران این پلیس از نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کارگاه در نزدیکی شهر کرمان مطلع و موضوع در دستور کار قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی، انبار مورد نظر را شناسایی و در بازرسی از محل ۳۶ دستگاه ماینر غیرمجاز را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی ماینر‌ها را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و و به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۸ تن سیمان خارج از شبکه توزیع در بافت

فرمانده انتظامی بافت از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۳۶۰ کیسه سیمان خارج از شبکه توزیع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود بیدشکی گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری از اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان مبنی بر اقدام به توزیع تعدادی سیمان خارج از شبکه توسط یک واحد صنفی، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ بیدشکی افزود: ماموران به همراه نماینده اداره صمت در بازدید از یک دستگاه کامیون پارک شده در این واحد صنفی ۳۶۰ کیسه سیمان خارج از شبکه توزیع کشف و در ادامه کارشناسان ارزش آن‌ها را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بافت با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه بیان داشت: اقدامات اینچنینی برخی افراد از جمله موارد اثرگذار بر آشفتگی بازار توزیع اقلام مورد نیاز مردم هستند که پلیس با تمام توان با اخلالگران اقتصادی و پدیده زیانبار قاچاق یا احتکار کالا‌های مورد نیاز مردم مبارزه می‌کند.

 

مشمولان غایب برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود زودتر اقدام کنند

معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی استان گفت: مشمولان غایب برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود به مراکز پلیس +۱۰ و معاونت وظیفه عمومی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

سرهنگ اسماعیل کشتکار در نشستی که به منظور رسیدگی به وضعیت مشمولان غایب با فرماندهان انتظامی چند شهرستان نیمه غربی استان در سیرجان داشت، گفت: امکان انجام خدمت مقدس سربازی در استان و شهر محل سکونت و بخشش اضافه خدمت سنواتی در حین خدمت با تایید و رضایت خدمتی فرماندهان از جمله مزایای طرحی است که برای کاستن از شمار مشمولان غایب در حال اجرا است.

او افزود: بهره مندی از کسری خدمت دو ماهه برای متاهلین و سه ماهه به ازای هر فرزند، بهره مندی از حقوق و مزایای استحقاقی در طول خدمت، معرفی به مراکز اشتغال زایی پس از پایان خدمت با گذراندن دوره‌های مهارت آموزی، معرفی به بانک‌های عامل جهت دریافت وام‌های خود اشتغالی، ازدواج و خرید کالا پس از پایان خدمت از جمله مزایای انجام به موقع خدمت مقدس سربازی هستند.

سرهنگ کشتکار گفت: در این رابطه مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده‌اند برابر ماده ۱۰ با محرومیت اجتماعی از جمله عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم برخورداری از معافیت کفالت، عدم دریافت تسهیلات بانکی، عدم صدور پروانه کسب و اجازه اشتغال، ممنوعیت خروج از کشور و موارد دیگر مواجه می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌های دولتی و خصوصی، برابر ماده ۶۳ قانون خدمت وظیفه عمومی با فرد یا افراد به کارگیرنده مشمولان غایب برخورد و برای اعمال مجازات‌های تعیین شده به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

انهدام باند سارقان اماکن دولتی در" سیرجان"

سرپرست فرماندهی انتظامی"سیرجان"از انهدام باند سارقان اماکن دولتی و کشف ۲۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ منصور رمضان نژاد گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ادارات و اماکن دولتی در شهر سیرجان، ماموران پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با بررسی صحنه‌های وقوع سرقت به سرنخ‌های خوبی دست پیدا کردند.

او افزود: در ادامه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پی جوئی‌های پلیسی ۳ متهم دخیل در این سرقت‌ها که سابقه دار هم بودند را دستگیر کردند که پس از تکمیل تحقیقات مشخص شد به صورت باندی اقدام به سرقت از ادارات و اماکن دولتی می‌کرده اند.

سرهنگ رمضان نژاد با اشاره به اعتراف این ۳ نفر به انجام ۲۳ فقره سرقت گفت: در بازرسی از منزل سارقان یک دستگاه خودروی سرقتی متعلق به اداره اوقاف، تعدادی دوربین مداربسته متعلق به مدارس، تعدادی کولر آبی متعلق به چند واحد درمانی و تعدادی شیرآلات به ارزش تقریبی ۴ میلیارد ریال کشف و سارقان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

سرپرست انتظامی شهرستان سیرجان اظهار کرد: تیم‌های گشت انتظامی در راستای پیشگیری از وقوع جرائمی همچون سرقت به صورت شبانه روزی فعال هستند، اما چه بهتر که عموم شهروندان و همچنین ادارات و نهاد‌های دولتی نیز به نکات و تدابیر پیشگیری از سرقت توجه بیشتری داشته باشند.

دستگیری سارق با ۱۳ فقره انواع سرقت در"جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از دستگیری سارق معابر و محتویات داخل خودرو با کشف ۱۳ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو و معابر در نقاط مختلف شهرستان، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۱ با اقدامات اطلاعاتی و گشت زنی نامحسوس در نقاط وقوع سرقت‌ها موفق به شناسایی و دستگیری یک متهم شدند که در ادامه مشخص شد وی دارای سوابق قبلی انجام سرقت است.

فرمانده انتظامی جیرفت گفت: این متهم در بازجویی‌های انجام شده به ۱۳ فقره سرقت معابر، سیم و کابل برق و قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد و با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار