سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی قانون بیمه کارگران ساختمانی در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات نشست امروز سه شنبه ۱۶ شهریور کمیسیون متبوع خود گفت: در این نشست شور دوم بررسی طرح اصلاح ماده پنج قانون بیمه کارگران ساختمانی با حضور دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه در دستورکار قرار داشت که شور اول آن پیش از این در صحن مجلس مطرح شده و چند مورد از آن به کمیسیون ارجاع داده شده بود و در نهایت نیز در کمیته اشتغال مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمیته اشتغال اصلاحاتی را روی این طرح انجام داده بود از جمله اینکه به این نکته تاکید شده که حداقل یک میلیون و دویست هزار کارگر ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهیم، اما به دلیل وجود ابهاماتی پیرامون آن، مجدد این طرح برای بررسی بیشتر و دقیق‌تر به این کمیته ارجاع داده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: بررسی لایحه تصویب مقاوله نامه حق تشکل و مذاکره دسته جمعی از دیگر موضوعاتی بود که در دستورکار این نشست قرار داشت که در نهایت به تصویب رسید.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصناف کارگری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار