دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، براساس رتبه بندی جهانی تایمز در سال ۲۰۲۲ میلادی، در رده ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دانشگاه جهان قرار گرفته است.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نظام رتبه بندی تایمز از جمله نظام‌های رتبه بندی معتبر جهانی است که برای رتبه بندی سال ۲۰۲۲ میلادی، اطلاعات ارجاعات و انتشارات پژوهشگران بیش از ۲۱۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی از ۹۹ کشور جهان را جمع آوری و بررسی کرده، ولی براساس شاخص‌های خود، فقط ۱۶۰۰ دانشگاه بزرگ دنیا از جمله دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را در رتبه بندی دانشگاه‌ها قرار داده است.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، از میان ۵۸ دانشگاه ایران که در این رتبه بندی شرکت داده شدند، رتبه ۳۲ را بدست آورده است.

نظام رتبه بندی تایمز، همه ساله دانشگاه‌ها را براساس ۱۳ شاخص در پنج حوزه " آموزش، پژوهش، میزان استنادات، درآمد از بخش صنعت و فعالیت‌های بین‌المللی " مورد بررسی قرار داده و رتبه بندی می‌کند.

دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با ۲۳ گروه آموزشی و ۸ مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت حدود دو هزار دانشجو در سه مقطع رشته‌های تخصصی سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی)، در طراحی و اجرای پروژه‌های ملی و منطقه‌ای مشارکت دارد.

این دانشگاه منحصر به فرد که تحت نظارت وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، در برخی از رشته‌ها بعنوان تنها برگزارکننده، و یا اولین مجری دوره‌های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در داخل و خارج از کشور شناخته شده است.

هم اکنون ۲۰ شرکت و واحد فناور تحت پوشش مرکز رشد و مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در راستای تحقق هدف دستیابی به مرجعیت علمی و فنی طراحی و ساخت تجهیزات توانبخشی و اندام مصنوعی در کشور فعالیت می‌کنند که چهار شرکت از این مجموعه، در گروه شرکت‌های «دانش بنیان» کشور قرار دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه ، رتبه بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار