مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ۸۰ درصد معلمان مدارس دولتی، غیردولتی و حق‌التدریسی این اداره کل در استان علیه کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باید به مسئله در خانه ماندن دانش‌آموزان و آسیب‌های ناشی از آن توجه کنیم چراکه آسیب قرنطینه و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس بیش از بیماری کرونا است.

او افزود: عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس، بازگشت آنان به مدرسه و آینده‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما سعی در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون کامل فرهنگیان داریم و تاکنون ۸۰ درصد همکاران رسمی، اداری، پاره وقت و غیر دولتی علیه کرونا در استان واکسینه شده‌اند که تا ابتدای مهرماه دُز دوم را نیز دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، مدارس از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۰ حضوری خواهند شد و برای آموزش در مدارس اطلس آموزشی تهیه شده است که چه تعداد دانش‌آموز شرایط استفاده از شبکه آموزش، شبکه شاد و یا آموزش حضوری را دارند.

او اظهار داشت: در مدارس زیر ۱۰ نفر و تعداد کم آموزش حضوری و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خواهد بود و روند آموزش ترکیبی در مدارس دنبال می‌شود و در مدارسی که شرایط و زیرساخت آموزش مجازی وجود دارد از این بستر استفاده می‌شود.

قائدامینی تصریح کرد: درابتدای آبان‌ماه امسال حضور دانش‌آموزان بیش از عدم حضور آن‌ها می‌باشد و ما شیوه نامه‌ها را در امتحانات نهایی و کنکور رعایت کردیم درحالی که در سایر اجتماعات رعایت نشد.

او گفت: در مورد آسیب‌های عدم حضور دانش‌آموزان و خودکشی‌ها نگرانی وجود دارد چراکه با ادامه پیدا کردن تعطیلی مدارس دانش‌آموز در منزل نمی‌ماند و باید والدین در کنار ما باشند که سلامت جسم و روح و روان دانش‌آموز را تضمین کنیم.

قائدامینی ادامه داد: کلاس آموزشی برای اولیا، مربیان و مدیران برگزار شده است و باید مسیر آموزش را فراهم کنیم و اولیا نیز ما را همراهی کنند که اگر بچه‌ها در مدرسه حضور یابند دیگر اجتماعات با آسیب‌های ناشی از آن‌ها تشکیل نخواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار