به دلیل کمبود آب در سنگان و امکان استفاده از آب برگشتی در کارخانجات کنسانتره طرح فیلتراسیون به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مجید معصومی مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان گفت: برای تولید کنسانتره در معادن سنگ آهن احیاء سپاهان سالانه یک میلیون و دویست هزار مترمکعب آب نیاز است.

او افزود: کمبود آب در منطقه، مشکلات تامین آب کارخانجات و خطرات زیست محیطی ناشی از سد باطله و امکان استفاده از آب برگشتی در کارخانجات کنسانتره از مهمترین اهداف احداث پروژه فیلتراسیون بوده است.

مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان مدت زمان اجرای این پروژه را ۲ سال عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه می‌تواند روزانه حدود ۸۰ درصد آب باطله را به سیستم برگرداند که با این کار هم مسئله زیست محیطی را رعایت می‌کنیم و هم آب را که عنصر حیاتی است به چرخه تولید باز می‌گردانیم.


بیشتر بخوانید


معصومی با اشاره به اینکه این پروژه باعث صرفه جویی ۴ میلیون یورو شده است، بیان کرد: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش تحقیقاتی، آزمایشگاهی و ساخت و راه اندازی پروژه فیلتراسیون بالغ بر ۵/۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی بوده است.

او تصریح کرد: چرخه تولید کنسانتره در هر ساعت موجب تولید ۱۰۰ تن آب باطله می‌شود که تصفیه صنعتی و بازگرداندن آن به چرخه تولید روشی مناسب و موثر در رفع محدودیت منابع آبی و مشکلات ناشی از آن است.

مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان صرفه جویی در مصرف آب این پروژه را ۸۵۰ هزار متر مکعب عنوان و تاکید کرد: راه اندازی پروژه فیلتراسیون بطور مستقیم برای ۵۰ نفر در بخش‌های مهندسی، اپراتوری و تعمیرات اشتغال ایجاد کرده است.

معصومی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از استعداد‌های بومی و توان داخلی، اظهار کرد: پروژه فیلتراسیون شرکت معادن سنگ آهن احیاء سپاهان بصورت ۱۰۰ درصد توسط متخصصان داخلی کشور طراحی و انجام شده و بخش قابل توجهی از تجهیزات توسط سازندگان داخلی ساخته شده است، اجرا، نصب و راه اندازی توسط شرکت‌های داخلی و با تکیه بر توانمندی‌های جوانان متخصص این مرزو بوم صورت گرفته است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار