برداشت بیش از ۲ هزار تن برنج در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال از مزارع این شهرستان بیش از ۲ هزار تن برنج خالص استحصال شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حمید صولت، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از آغاز برداشت شالی از اراضی شامات شهرستان پارس آباد مغان خبر داد و گفت: شدت گرمای تابستان امسال هم در پرباری و هم در برداشت زودهنگام محصول موثر بوده است که پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج خالص استحصال شود.

او افزود: امسال در یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس آباد واقع در ساحل رود مرزی ارس کشت شالی صورت گرفته بود که پیش بینی می‌شود نزدیک ۴ هزار و ۸۰۰ تن شلتوک استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با بیان اینکه برنج در شهرستان پارس آباد در دو نوبت اول و دوم و بیشتر در اراضی کناره‌های ارس موسوم به شامات کشت می‌شود و آب مورد نیاز شالیزار‌های برنج شهرستان نیز به شکل مستقیم از رود ارس تامین و برای آبیاری که آب آن‌ها بلا استفاده بوده و از پایاب مزارع برای برنج که تحویل آب بصورت حجمی هم نبوده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صولت با اعلام اینکه شهرستان مرزی پارس آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: پارس آباد مغان از جمله شهرستان‌های استان است که سهم بسزایی در تولید بذر شلتوک و برنج سفید دارد به طوری که برنج مغان زبان زد خاص و عام شده است.

او افزود: بخش زیادی از برنج برداشتی در شهرستان پارس آباد به مصرف خود مردم این منطقه می‌رسد به طوری که می‌توان گفت قوت غذایی اغلب مردم این شهرستان برنج می‌باشد و بخشی دیگر از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

گفتنی است، برنج تولید شده در پارس آباد مغان از نوع هاشمی و طارمی است که جزء پاک ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور و دنیا بوده و از شهرت و جایگاهی خاصی برخوردار است و مشتریان زیادی دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.