زارع چاهوکی گفت: جشنواره بین‌المللی حرکت، مکان مناسبی برای تبادل بررسی مشکلات و آسیب‌های موجود در حوزه‌های علمی-دانشجویی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت و رونمایی از پوستر این جشنواره ظهر امروز ۱۶ شهریور با حضور محمدعلی زارع چاهوکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در دانشگاه تهران برگزار شد.

محمدعلی زارع چاهوکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم اظهار کرد: جشنواره بین المللی حرکت، محلی برای ارائه دستاورد‌های انجمن علمی است.

او افزود: این جشنواره به همت وزارت علوم هر سال برگزار می‌شود و فرصت خوبی را برای اینکه تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشجویی بتوانند دستاورد‌های علمی خود را ارائه کنند، ایجاد خواهد کرد.

زارع چاهوکی تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی حرکت مکان مناسبی برای تبادل بررسی مشکلات و آسیب‌های موجود در حوزه‌های علمی دانشجویی است تا بتوانند راه حل‌های مناسبی را ارائه کنند و بهتر از قبل فعالیت داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: انجمن‌های علمی دانشجویی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند. این انجمن‌ها بستری را برای مشارکت دانشجویان در حوزه فعالیت‌های علمی فراهم می‌کنند و نقش مهمی در ایجاد یک فضای بانشاط علمی در محیط دانشگاه‌ها دارند.

زارع چاهوکی گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور بیش از ۹ هزار انجمن علمی دانشجویی دارند که در دانشگاه ۱۸۳ انجمن علمی دانشجویی ثبت شده و فعالیت آن‌ها را شاهد هستیم. محور اصلی فعالیت‌ها در انجمن‌های علمی دانشجویی حوزه‌های متعددی را در بر می‌گیرد که مهم‌ترین آن‌ها موضوع ترویج علم و فناوری و کمک به تقویت ارتباط بین دانشگاه با جامعه و افزایش توانمندی‌های مهارتی دانشجو با توجه به دوره‌های مهارتی متعددی که برگزار می‌شوند، است.

او اضافه کرد: افرادی که در انجمن‌های علمی دانشجویی فعالیت می‌کنند از موفق‌ترین افراد هستند که بعد از فارغ التحصیلی به بازار کار و ورود پیدا می‌کنند و می‌توانند مهارت‌های اجتماعی کسب شده خود را ایفا کنند. انجمن‌های علمی دانشجویی محلی برای تمرین کارگروهی، تبدیل ایده‌های مختلف به علم و عمل، کسب مهارت‌های مختلف در حوزه تفکر انتقادی، مهارت‌های ارتباطی است.

زارع چاهوکی بیان کرد: این جشنواره محلی را فراهم می‌کند که علاوه بر فعالیت‌های علمی متعددی که صورت می‌گیرد بستری برای مشارکت و کسب و مشارکت‌های اجتماعی باشد که انجمن‌های علمی دانشجویی تکمیل کننده فرآیند یادگیری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هستند، چرا که اگر یادگیری را تنها به آموزش‌های رسمی محدود کنیم، نتیجه و خروجی مناسب را کسب نخواهیم کرد و انجمن‌ها نقش مهمی در تقویت ارتباط دانشگاه با جامعه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.