بهره‌برداری از نخستین نیروگاه برق آبی پای سد شرق کشور در سد ارداک

نخستین نیروگاه برق آبی پای سد شرق کشور با استفاده از آب‌های کشاورزی و شرب پشت سد ارداک با تخصص نیرو‌های داخلی بومی سازی و ساخته شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد الهی مدیر عامل شرکت دانش بنیان سنگ باد گفت: برای راه اندازی نیروگاه برق آبی بخش خصوصی ۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه کرد و با ساخت آن علاوه بر تامین برق سد چراغ یکصد خانواده هم روشن شد.

او افزود: این نیروگاه در ۲ فاز به بهره برداری می‌رسد که سالانه ۱ میلیون کیلو وات ساعت انرژی تولید می‌کند و در فاز نخست ۲۰۰ کیلو وات برق را در مدار قرار می‌دهد و در فاز دوم بیش از ۴۰۰ کیلو وات تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 مدیر عامل شرکت دانش بنیان سنگ باد ادامه داد: تجدیدپذیری برق آبی، صرفه اقتصادی و تولید برق پایدار از مزیت‌های نیروگاه‌های برق آبی است.


بیشتر بخوانید


محمد علایی مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیز در این خصوص گفت: آب منطقه‌ای استان برای راه اندازی این نیروگاه‌ها در سد‌های استان اعلام آمادگی می‌کند.

سالانه ظرفیت تولید برق کشور ۸۰ هزار مگاوات که نیروگاه‌های برق آبی بیش از ۱۵ هزار مثل وات برق را در شبکه برق کشور قرار می‌دهند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار