گمرک می‌تواند با تغییر رویه رجیستری تدبیری انجام دهد تا مسافران قبل از ورود به کشور اطلاعات هویتی خود را در سایت اینترنتی گمرک اعلام کنند.

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین تصمیمات در حوزه رجیستری تلفن‌های همراه بعد از دستور خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر غیر حضوری شدن این فرآیند اظهار کرد:  وزیر اقتصاد و دارایی در جریان بازدیدی که از فرودگاه امام خمینی (ره) و از سرویس مسافری داشتند، با برخی از مسافران صحبت کردند، و براین اساس در جریان ایستایی‌هایی که در فرآیند رجیستری تلفن‌های همراه به وجود می‌آمد، قرار گرفتند.

او در ادامه بیان کرد: پس از این دیدار دستوراتی صادر شد مبنی بر اینکه تمامی ایستایی‌های مربوط به فرآیند رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی باید به حداقل برسد و به معطلی فرد در آنجا نیازی نباشد. طبق دستوری که صادر شده بود، بلافاصله کارگروهی در گمرک تشکیل شد و دو جلسه فشرده و کارشناسی در خصوص این مورد برگزار شد.

فرآیند رجیستری در مبادی ورودی کشور، تنها ۱۰ ثانیه زمان می‌برد

ارونقی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها اعم از گمرک، وزارت صمت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، واجا و وزارت ارتباطات که به نحوی با فرآیند رجیستری مرتبط بودند، در این جلسه شرکت کردند، در نهایت برگزاری این جلسه منجر به مصوباتی شد که این مصوبات باید به استحضار وزیر اقتصاد نیز برسد.

او افزود: اگر این مصوبات ابلاغ شود، تمامی فرآیند‌هایی که به نحوی ایستایی ایجاد می‌کردند؛ اعم از تهیه سیم کارت به نام شخص مسافر در زمان ورود به مبادی ورودی، قرار دادن سیم کارت در گوشی و بررسی گمرک و ... براساس بحث‌های کارشناسی که صورت گرفت، حذف خواهد شد. براین اساس صرفا با احراز هویت شخص که بیشتر از ۱۰ ثانیه طول نمی‌کشد، ادامه مسیر انجام می‌شود و افراد وارد کشور می‌شوند.

ارونقی ادامه داد: فرآیند تهیه سیم کارت به نام شخص مسافر، پرداخت حقوق ورودی، کنترل گذرنامه و کنترل‌های ضروری که تعریف شده و باید طی شود، به بعد از ورود مسافر موکول می شود تا مسافر به راحتی بتواند ادامه مسیر دهد و به مسافر یک فرصت یک ماهه داده می‌شود، تا این فرآیند‌ها را انجام دهند.

معاون فنی گمرک در پایان تاکید کرد: در نهایت اینکه این تصمیمات از سوی رئیس کل گمرک به وزیر اقتصاد منعکس می‌شود و بعد از ملاحظه، دستور لازم را برای اجرای آن صادر می‌کنند و در نهایت برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
احیانا این هایی که نگران طرح رجیستری هستند مغازه موبایل فروشی ندارند و یا وارد کننده موبایل هستند! دست از شیادی و فریب مردم بردارید! دیگه قرار نیست هر مزخرفی رو به اسم گرونی بدید به خورد مردم! با این طرح حداقل هم دزدی گوشی کمتر شده و هم قاچاق گوشی! حالا تو نمیتونی گوشی قاچاق وارد کنی بندازی به مردم برو به فکر خودت باش!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
من نه موبایل فروشم نه وارد کننده الان ماشین لباسشویی رو هم قاچاق وارد میکنن لباسم قاچاق وارد میکنند چند تا اقا زاده واردات گوشی رو گرفتن دست به هر قیمتی خواستن به مردم میندازن تو جیبت پر پوله هیچ خبر از ما نداری پس خواهشا نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
اتفاقا من هم با نظر ایشان موافقم و گوشی من هم همچنان از همان قدیمی ها است که شاید دیگه اصلا نمونه اش را در بازار نتونی پیدا کنی! ولی آدم با جیب خالی پز عالی نمیده، شما ها اگر مصرف گرا شدید، دلیلی بر رواج بی قانونی وجود ندارد. معلوم هست که دوست داشتید مثل گذشته سر هر ماه یک گوشی جدید بگیرد تا دلتون رو زد دوباره برید یکی گوشی دیگه بخیرید!
Germany
Rajabi
۰۱:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
لطفا هزینه ها رو هم پایین بیارید. هر گوشی هوشمند بین 1. 5 تا 4 میلیون تومن هزینه رجیستری بود . چه خبره واقعا اونم فقط برای یک ماه.
یه خانواده 4 نفری مجبورن 6 تا 15 میلیون هزینه رجیستری موبایل بپردازند.
اگه ثبت هم نباشه که سامانه همتا همش پیغام میفرسته و گپشی غیرقابل استفاده میشه.
Iran (Islamic Republic of)
امیرکارشناس گمرک
۲۱:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
اونهایی که داستان می گن ریجستری برای گارانتی و....بوده،اصلا چنین چیزی نیست،ریجستری،برای جلوگیری از ورود تلفن همراه قاچاق به کشور است !ضمن اینکه طبق قانون،جهانی و ایران مسافر باید کل کالاهای خود را به گمرک اظهار کند و چنانچه ارزش کالای همراه مسافر از هشتاد دلار بیشتر باشد باید عوارضش رو بده!!البته عوارض و حقوق ورودی شامل وسائل شخصی نمیشه،وسائل شخصی مسافرت!!نه وسائل شخصی خونه،خودرو،و....!!لوازم مسافر لب تاپ مستعمل همراهشه،دوربین عکاسی،اونم مسنعمل،لباس و گوشی استفاده شده یا ریجستری شده!!!همین !!!لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو و....وسایل سفر مسافر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
آیا برای مسافری که گوشیشو به میزبان بخشیده راه حلی برای ریجستری هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
کل دنیا رجیستری دارند، اصلا این کد IMEI مخصوص رجیستری ایجاد شده. حالا مخالفین رجیستری حرف حسابشون چیه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
هر کی میگه رجیستری باعث گرونی گوشیه یا نمیدونه یا فریبکاره؟!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
رجیستری با شعار های بی سر و ته مثل گرانتی و پاسخگویی نمایندگی ها به مشتری استارتش زده شد هیچ کدوم از این ها که به واقعیت نپیوست ولی خوب جیب ملت رو خالی کرد. مثل بقیه طرح های آقایون!
Iran (Islamic Republic of)
رضا مسعود
۱۹:۵۵ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
گوشی شیائومی نوت 8 کد ریجستری میخاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
رجیستری عامل گرانی موبایل...تاکی میخواد فضای مجازی رو محدود کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
وقتی سواد ندارید چرا فکر می کنید باید در مورد هر موضوعی اظهار نظر کنید؟؟؟ اون چیزی که باعث گرانی موبایل شد بالا رفتن قیمت دلار بود که عواملش هم مشخص هست! چه ربطی به رجیستری داشت! احتمالا کسانی که از این طرح ناراحت هستند که دیگه نمی توانند گوشی قاچاق وارد کنند! وقتی یک طرح قانونی هم اجرا می شود خود شما به دنبال بی قانونی هستید! پس قطعا یک جای کار خودتون هم می لنگد که اینطور برخورد می کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
دوست عزیزی که میگی دلار گرون شده دولت ایران تحریمه و تحریم رو دور میزنه الان اگر با قاچاق یکم عرضه و تقاضا با هم هم خونی پیدا کنه قیمت میاد پایین و به قول دولتی ها تحریم رو هم دور زدیم سواد داریم از تو هم بیشتر میفهمیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
جمع کنید این طرح ریجستری رو کاری کردید که ارزوی یک گوشی میانرده درست درمون به دلمون مونده اگه طرح ریجستری رو بردارید قیمت موبایل افت میکنه ما نه میتونیم گوشی خوب تولید کنیم نه میزاریم با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسه این سیاست شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
مثل خودرو ، کهنه خودرو خوب و با استاندارد جهانی تولید میکنن ، نه میزارن با قیمت مناسب و رقابتی وارد بشه ، پاشونو از روی گلوی این ملت بر نمیدارن
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۴:۲۱ ۱۷ شهريور ۱۴۰۰
با عرض ادب و احترام به همه ایرانیان عزیز و ارجمند، طرح ریجستری طرح خوبی است برای کنترل و رصد گوشی و کالاهای قاچاق ولی می بایست شیوه های آن اصلاح شود، می بایست طرح ریجستری برای ایرانیان براساس کدملی هرشخص که سیمکارت بنام دارد رجیستری گردد نه اینکه ملاک پاسپورت و چیزهای دیگر برای ایرانیان و شهروندان نباشد ... که باعث خرید فروش پاسپورت هم اضافه گردد ،
آخرین اخبار