محاکمه مغز متفکر احتمالی حملات ۱۱ سپتامبر و چهار متهم دیگر این پرونده امروز از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، محاکمه خالد شیخ محمد، مغز متفکر احتمالی حملات ۱۱ سپتامبر و چهار متهم دیگر در این پرونده امروز سه شنبه از سر گرفته خواهد شد.

این پنج نفر که از ۱۵ سال پیش در زندان پایگاه دریایی آمریکا در گوانتانامو در جنوب شرقی کوبا زندانی هستند، از اوایل سال ۲۰۱۹ پیش از آنکه همه گیری کووید-۱۹ برگزاری جلسات دادرسی را متوقف کند، در دادگاه حاضر نشده اند.

این محاکمه تحت سیستم قضایی نظامی استثنایی امروز از سر گرفته می‌شود. متهمان می‌گویند پیش از انتقال به گوانتانامو هنگامی که در اختیار سازمان سیا بودند، تحت شکنجه قرار گرفته اند.

 سرهنگ متیو مک کال، هشتمین قاضی نظامی است که بررسی این پرونده را بر عهده دارد. این قاضی اعلام کرده است که در بررسی این پرونده عجله نخواهد کرد و در طول هفته جلساتی با دادستان و وکلای مدافع خواهد داشت.

با توجه به درخواست‌های متعدد ارائه شده از سوی وکلای مدافع، رسیدگی به این پرونده ممکن است ماه‌ها و حتی بیش از یک سال به طول انجامد تا به مرحله واقعا تعیین کننده برسد.

جیمز کانل، یکی از وکلای مدافع در این پرونده حتی اعلام کرده که نمی‌داند آیا این محاکمه روزی به پایان خواهد رسید یا نه.

وکلای مدافع اعلام کرده اند این پنج متهم یعنی خالد شیخ محمد، عمار البلوچی، ولید بن عطاش، رمزی بن الشبه و مصطفی الحوساوی همچنان روی شکنجه آنها از سوی سازمان سیا هنگام بازداشت در زندان‌های مخفی سازمان اطلاعات آمریکا بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ برای به دست آوردن اعتراف از آنها تاکید دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار