معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی در استان فعال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم علیرضایی معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، به منظور بررسی نقشه‌های ساختمانی و جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیراستاندارد در استان فعال شد.

او افزود: تجربه ساخت واحد‌های مسکن مهر و لزوم طراحی فنی و اصولی در واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن، موجب شد تا برای اجرای این طرح، با رویکرد رعایت استاندارد‌های لازم بر اساس شیوه نامه، کمیته معماری تشکیل و طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی بر اساس ضوابط فنی و مقررات ملی ساختمان مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


علیرضایی اضافه کرد: در کمیته معماری طرح اقدام ملی مسکن، از اساتید دانشگاه با تخصص معماری و شهرسازی، کارشناسان فنی شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی و کارشناسان شهرسازی و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استفاده شده است.

او اظهار داشت: طرح‌ها و نقشه‌های ساختمانی ارائه شده، پس از بررسی و تصویب در این کمیته جهت دریافت پروانه ساختمانی به شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ارائه می‌شود

علیرضایی تصریح کرد: از سه هزار واحد پیش بینی شده برای طرح اقدام ملی در شهرکرد، یک هزار و ۲۲۴ واحد در محله ۳۴ منظریه را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ منظریه را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان کارگزاران طرح، در دست اجرا دارند.

او ادامه داد: یک هزار و ۶۱۲ واحد در محله ۳۴ منظریه مربوط به متقاضیانی است که وجه اولیه آن‌ها برداشت نشده که به دلیل انصراف یکی از کارگزاران ساخت واحدها، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به آگهی فراخوان جذب پیمانکار اقدام نموده و در حال طی مراحل نهایی انتخاب شرکت‌های معتبر پیمانکاری هستیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار