وزیر ورزش و جوانان در مورد افتخار آفرینی ورزشکاران کشورمان در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره افتخار آفرینی ورزشکاران در مسابقات پارالمپیک گفت: مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ به پایان رسید و توانستیم مدال‌های ارزشمندی کسب کنیم. در مسابقات پارالمپیک، ورزشکاران ما توانستند در مجموع ۲۴ مدال کسب کنند. در این دوره از مسابقات توانستیم ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و یک برنز کسب کنیم. اعداد ۱۲ و ۱۳، به این معنی است که ما ۲۳ بار به فینال رفتیم. این موضوع بسیار ارزشمند است. ما در ۱۰ رشته شرکت کردیم و در ۷ رشته مدال آوردیم. ۲۴ مدالی که ورزشکاران پارالمپیکی به دست آوردند، حاصل چند سال تلاش بی وقفه بوده است. در رشته‌های مانند بسکتبال با ویلچر، قایقرانی و دوچرخه سواری، نیازمند این هستیم که در آینده امکانات بیشتری را در اختیار فدراسیون‌های این رشته‌ها قرار دهیم.

او ادامه داد: ما کمترین تعداد ورزشکار را نسبت به ادوار گذشته داشتیم. برای من سوال بود که چرا در این دوره تیم فوتبال ۷ نفره نابینایان کشورمان حضور نداشت. شکوه و عظمت این رشته، بسیار زیاد است. فرد نابینا به یک دروازه بان بینا گل می‌زند و این بسیار ارزشمند است. ما اگر ویلچر‌های بهتر و با کیفیت تری داشته باشیم، می‌توانیم مدال‌های بیشتری کسب  کنیم. ما نسب به امکانات فعلی، مدال‌های خوبی کسب کردیم. فدراسیون ناشنوایان، نابینایان و کم بینایان و جانبازان و معلولین، یک سر و گردن از سایر فدراسیون‌ها بالاتر بودند. این فدراسیون‌ها به صورت جهادی به یکدیگر کمک می‌کنند و موفق هم هستند. ورزشکاران این فدراسیون ها، خاص و قابل احترام هستند. آن‌ها افرادی هستند که فعل خواستن را در زندگی خود صرف کرده اند.

او ادامه داد: این مدال آوری باعث افتخار کشورمان است و از این موضوع بسیار خشنود هستم. امیدوارم قدر اتفاقاتی که در مسابقات پارالمپیک امسال افتاد را، بیشتر بدانیم. باید فرهنگ سازی کنیم تا ورزش کشور پیشرفت کند. در ورزش باید به یکدیگر کمک کنیم.

او اشاره کرد: نشست های ما با تمامی فدراسیون‌هایی که در مسابقات پارالمپیک حضور داشتند، به زودی آغاز می‌شود. در خدمت کمیته ملی پارالمپیک هم خواهیم بود. بخش مهمی از ذهن و برنامه ریزی ما این است که، هر چه سریع‌تر ستاد عالی بازی‌های آسیایی شکل بگیرد تا بتوانیم در آنجا هم، موفق ظاهر شویم. نباید وقت را تلف کنیم و باید از همین فردا برنامه ریزی بهتری برای المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه صورت دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار