عبدالملکی گفت: محور کار‌های اساسی مانند  مقررات زدایی هم تعاونی است؛ مقررات زدایی و مبارزه با فساد با محوریت تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر و ملی و افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور اظهار کرد: چه در بخش تولید و چه در موضوع خدمات  تعاونی مبنی عقلی دارد و تعاون در کشور ما مبنای قانونی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: مردمی بودن، عدالت بنیان، دانش بنیان، درون زا و برون گرا بودن پنج رکن تعاون هستند تعاونی یعنی مردمی بودن در قالب فعالیت‌ها عادلانه و تعاونی نماد درون زا بودن اقتصاد است.

عبدالملکی تصریح کرد: دومولفه دانش بنیان بودن و برون گرا بودن را ما باید اضافه کنیم احتیاج داریم آن‌ها را تقویت کنیم عنصر نوآوری و دانش اگر اضافه شود قطعا بهره‌وری به صورت تصاعدی بالا می‌رود.

وی افزود: معتقدم اصل فعالیت‌های اقتصادی در هر بخش باید تعاونی باشد و محور را باید تعاون قرار دهیم اگر این اتفاق رخ نداد به سراغ بخش خصوصی و دولتی برویم اگر این رویکرد را داشته باشیم قطعا به اهدافی مدنظر  مانند سهم ۲۵ درصدی تعاون می‌رسیم؛ قالب اصلی در کار‌های دانش‌بنیان باید تعاونی باشد اگر این اتفاق افتاد حمایت‌های ویژه دولتی در قالب تعاون قرار می‌گیرد و در دولت سیزدهم این کار را رقم می‌زنیم.

عبدالملکی بیان کرد: محور کار‌های اساسی مانند  مقررات زدایی هم تعاونی است؛ مقررات زدایی و مبارزه با فساد با محوریت تعاونی‌ها صورت می‌گیرد باید ببینیم کدام مقررات‌ مانع تعاون است؛ دولت سیزدهم را سکوی پرتاب تعاون می‌کنیم تا بخش تعاون را از مظلومیت در بیاوریم ما از فرصت ادغام وزارت‌خانه‌ها به نفع تعاون استفاده نکردیم.

وزیر تعاون اظهار کرد: بخش کار و رفاه اجتماعی می‌توانست با هماهنگی به تعاون کمک کند در این دولت از ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت بخش تعاون استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، وزیر کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
گلی گل اقای دکتر عبدالملکی