معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت:سرقت تعزیری از منزل، یکی از شایع‌ترین سرقت هاست و به نوعی تجاوز به عنف محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، فولیان معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین  با اشاره به اینکه سرقت به عنف یا زورگیری یعنی گرفتن مالی به زور و با تهدید گفت: سرقت تعزیری از منزل، یکی از شایع‌ترین سرقت هاست و به نوعی تجاوز به عنف محسوب می‌شود و مجازات ۶ ماه تا ۳سال حبس و ۷۴ضربه شلاق برای سارق یا سارقان پیش بینی شده است.

فولیان افزود: در سرقت‌های شدید و منجر به جرح و مسلحانه، حتی تا ۲۰سال حبس نیز برای سارقان در نظر گرفته شده است، اما مردم باید همچنان نکات ایمنی برای کاهش میزان سرقت را رعایت کنند.

او اضافه کرد: رسالت دستگاه قضایی، ارتقای امنیت عمومی است و سارقان، هنجارشکنان و مخلین نظم عمومی اگر بخواهند در راستای برهم زدن نظم عمومی جامعه رفتار مخاطره آمیز انجام دهند قاطعانه با آن‌ها برخورد می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در ادامه گفت: مال‌خر‌ها یکی از جاذبه‌های وقوع سرقت هستند و به ماه تا یک سال حبس و همچنین ۷۴ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

سرهنگ عبدالمالکی جانشین فرماندهی انتظامی استان قزوین هم با بیان اینکه سرقت از منزل، متأسفانه لکنت زبان و حتی سقط جنین در استان به همراه داشته است، گفت: متأسفانه در زمینه ایمنی ساختمان، در زمان ساخت و ساز از نظر پلیس استفاده نمی‌شود تا بتوان راهکار‌های پیشگیری از سرقت را اجرا کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دادگستری ، سرقت منزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.