عضو شورای شهر تهران گفت: بدهی‌های شهرداری مدعیان زیادی دارد و برای وصول مطالبات مدیریت شهری ساز و کار تعریف شده و ضمانت داری وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: از مردم تهران که در ۲۸ خرداد امسال با حضور پای صندوق‌های رای به جمع ما اعتماد کردند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: همه ساکنین این شهر از جنوب تا شمال و شرق تا غرب آن از حق مساوی برخوردارند و ما نماینده و وکیل آنان هستیم، موظفیم به آنان پاسخ دهیم همچنین شورای ششم در مقطعی حساس و سرنوشت‌ساز کار خود را آغاز کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بدهی‌های شهرداری مدعیان زیادی دارد و برای وصول مطالبات مدیریت شهری ساز و کار تعریف شده و ضمانت داری وجود ندارد و اعداد و ارقام بدهی‌ها و مطالبات هم طی ۴ سال گذشته مرتب دچار نوسان و دستخوش تغییر بوده است.


بیشتر بخوانید


امانی گفت: حمایت دولت و پرداخت بدهی‌های انباشته به شهرداری چشم انداز روشنی ندارد و اخذ تسهیلات و اوراق مشارکت با موانع زیادی مواجه است همچنین افزایش عوارض یا مالیات‌های محلی در شرایط معیشتی و اقتصادی فعلی مردم مورد قبول این دوره مدیریت شهری نخواهد بود.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: سیستم حمل و نقل عمومی تهران در بحرانی‌ترین شرایط حیات خود قرار دارد باید قوه‌ی مجریه و مقننه، نمایندگان مردم تهران و بویژه ریاست مجلس به کمک مدیریت شهری بشتابند.

امانی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه‌ی گام دوم فرموده اند که برای برداشتن‌های گام‌های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت و از تجربه‌ها درس گرفت، اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغ‌ها به جای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدید‌های ناشناخته قرار خواهد گرفت.

وی گفت: شورای شهر عالی‌ترین نهاد مسئولیت سیاست گذاری در مدیریت شهری است، موضوع مهم دیگری که در سیاست گذاری شورای ششم باید مورد توجه قرار گیرد؛ شفافیت و پاسخگویی است؛ جلسات شورا باید علنی باشد و اصحاب رسانه حضور داشته باشند، در اواخر دوره قبل مدیران شهری تلاش کردند که افشاگری رسانه‌ها در زمینه پول پاشی برای تبلیغ اقدامات نشده را به سایت شفافیت منتصب و آن را از نظر انتفاع خارج کنند.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: ما شورای اصول گرا، انقلابی و یکپارچه هستیم که برای خدمت آمده‌ایم و مهم این است که اصول و مبانی و هدف ما یکی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار