با همت متخصصان شیرازی، تخته اهرم لوکوموتیو در ایران ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، متخصصان شرکت پتک شیراز موفق به طراحی و ساخت تخته اهرم ترمز لوکوموتیو شدند، قطعه‌ای با فناوری برتر که فقط شرکت ژنرال موتورز آمریکا با روش آهنگری گرم، قادر به ساخت آن است و در دیگر کشور‌ها به روش قالب ریزی ساخته می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتک شیراز می‌گوید قطعه تخته اهرم ترمز قطار کارش خنثی کردن بیش از هزار تن وزن قطار و آسان کردن عمل ترمز است که تواتستیم آن را در شرایط آهنگری گرم با رعایت همه استاندارد‌های ملی و بین المللی از جنس فولاد تولید کنیم.

قریشی با بیان این که در هر قطار حدود ۸۰۰ قطعه تخته اهرم استفاده می‌شود، افزود: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار قطعه تخته اهرم لوکوموتیو برای سیستم ترمز قطار در کشور نیاز است.

او با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ قطعه تخته اهرم لوکوموتیو در شیراز تولید می‌شود، گفت: قطعه‌های ساخته شده به روش قالب ریزی، نسبت به قطعات روش آهنگری، کیفیت کمتری دارند و زود فرسوده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پتک شیراز افزود: قطعه ساخته شده در شیراز، به مدت یک سال به صورت آزمایشی بر روی قطار‌ها استفاده شد که با گرفتن نتیجه مطلوب، تولید به مرحله انبوه سازی رسیده است.

متخصصان شرکت پتک شیراز که پیش از این قطعات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را ساخته اند.

منبع: صداوسیما
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.