مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: با شیوع بیماری کرونا بیش از صد هزار نفر در استان از طریق فضای مجازی مطالعه می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت:بر اساس بخشنامه ستاد ملی کرونا کتابخانه‌های عمومی در وضعیت قرمز تعطیل هستند، اما فعالیت‌های مربوط به کتابداری همچنان ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه کتابداران کتابخانه‌های عمومی از طریق فضای مجازی با اعضای کتابخانه در ارتباط اند و برنامه‌های فرهنگی بسیاری را برگزار کرده اند افزود: به دلیل انتشار ویروس کرونا مانند بسیاری از مشاغل دیگر عضویت در کتابخانه‌ها کاهشی بوده و کتابداران با ارتباط موثر و به اشتراک گذاری کتاب‌های کتابخانه، از طریق نشست‌های مجازی کتابخوانی، مسابقه‌های کتابخوانی، و برنامه‌های جانبی دیگر در قالب مسابقه برای تمامی رده‌های سنی سعی کرده اند تا فعالیت‌های کتابخوانی همچنان پایدار بماند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ کانال اطلاع رسانی در زمینه کتابخوانی در فضای مجازی بیان داشت: نحوه امانت کتاب در وضعیت فعال بودن کتابخانه‌ها با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد و چرخه امانت کتاب به صورت مخزن بسته و با چند روز قرنطینه انجام شده است.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.