چتر حمایتی بهزیستی استان قزوین برای حمایت از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو با پرداخت مستمری باز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، میرزایی معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: یکی از حمایت بهزیستی از خانواده‌های دارای فرزند چندقلو پرداخت مستمری است که این خانواده‌ها تا پایان سن ۶سالگی فرزندانشان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شود.

به گفته میرزایی، به خانواده‌های با بعد ۴نفر ۹۰۰هزار تومان و خانواده‌های با بعد ۵نفر یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود.

وی افزود: این مستمری بعد از سن ۷سالگی فرزندان قطع می‌شود، اما برای حمایت بیشتر از آن‌ها در آینده طرحی اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین گفت: تامین بخشی از هزینه‌های شیر خشک تا سن دو سالگی و پرداخت کمک‌های موردی بر حسب نیاز مانند ودیعه مسکن، درمان و یا خدمات آموزشی و مشاوره و مددکاری از دیگر خدمات این نهاد به خانواده‌های دارای فرزند چدقلو است.

میرزایی افزود: در حوزه مسکن هم به خانواده‌های دارای فرزند چهارقلو به بالا و با سن کمتر از ۷سال خدمات داده می‌شود که پارسال چنین خانواده‌ای در استان نداشتیم.

وی اضافه کرد:مستمری خانواده‌های دارای سه قلو بدون انجام آزمون وسع برقرار می‌شود، اما برای خانواده‌های دارای فرزند دو قلو باید یکی از قلو‌ها دچار بیماری باشد یا خانواده از روش‌های کمک به بارداری، دارای فرزند شده باشد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی گفت: خانواده‌های دارای فرزند چندقلو باید مدارک خود را به بهزیستی‌های شهرستان‌های محل اقامت ارائه دهند تا بعد از استعلام و آزمون سنجش وسع به آن‌ها خدمات داده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار