آنتونی بلینکن به منظور گفت و گو با مقامات قطری وارد دوحه شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) به منظور انجام مذاکراتی با قطری‌ها پیرامون بحران افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور، وارد دوحه، پایتخت قطر شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این سفر را به همراه لوید، آستین، وزیر دفاع آمریکا در حالی انجام می‌دهد که آمریکا پس از تسلط طالبان بر افغانستان، روند خروج خود را از این کشور تکمیل کرد.

وزارت خارجه آمریکا پیش از رسیدن بلینکن به دوحه اعلام کرد: ما از قطر بخاطر همکاری تنگاتنگ خود در زمینه افغانستان و حمایتی که در تسهیل عبور شهروندان آمریکایی و کارمندان سفارت (آمریکا) در کابل و نیز افغانستانی‌هایی که در معرض خطر قرار داشتند، فراهم کرد – علاوه بر دیگر افرادی که از افغانستان از طریق قطر تخلیه شدند- تشکر می‌کند.

گفتنی است قطر میزبان یک پایگاه هوایی بزرگ آمریکایی است که گذرگاهی برای تخلیه ۵۵ هزار نفر در افغانستان شد که از این کشور تخلیه شدند. این رقم تقریبا نیمی از افرادی را شامل می‌شود که نیرو‌های خارجی به رهبری آمریکا پس از تسلط طالبان آن‌ها را تخلیه کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار