امیر شیخ در پایان مسابقات نظامی ۲۰۲۱ روسیه گفت: ضمن اهمیت و افتخار دریافت رتبه در بین کشور‌های شرکت کننده، بزرگ‌ترین دستاورد مسابقات نظامی برای ما، کسب خودباوری در جوانان ایرانی بود.

‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ علیرضا شیخ، معاون تربیت و آموزش ارتش ضمن تشریح دستاور‌های مسابقات بین المللی نظامیان جهان، گفـت: این مسابقات عرصه رقابت بین دانش و مهارت بود که در جمهوری اسلامی ایران فاکتور دیگری به نام غیرت نیز به آن اضافه شد. این مساله موجب خلق ارزشی در این مسابقات شد که جلوه‌هایی از جوانمردی و غیرت جوانان ایرانی را در این رقابت‌ها شاهد بودیم.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران امسال با شش تیم در مسابقات نظامی ۲۰۲۱ روسیه حضور یافت که سه تیم در ایران میزبان مسابقات بودند و سه تیم نیز به کشور‌های دیگر میزبان اعزام شدند.

معاون تربیت و آموزش ارتش تصریح کرد: در رشته‌هایی که میزبان بودیم یعنی «اربابان سلاح»، «جام دریا» و «غواصی عمق» خدا را شکر با اختلاف معناداری نسبت به کشور‌های مدعی دیگر نظیر چین، روسیه، قزاقستان و آذربایجان که تجربه خوبی را در این مسابقات داشتند، توانستیم موفقیت لازم را بدست آوریم که این نشان دهنده تمرینات بسیار زیاد، منظم و هماهنگ تیم‌های ما بود.

امیر شیخ گفت: ما در مسابقه غواصی عمق با اینکه کشور‌های هندوستان، چین و روسیه در حوزه دریانوردی مدعی هستند، با اختلاف زیاد و امتیاز بسیار خوب، رتبه نخست را کسب کردیم. در مسابقات «جام دریا» که امسال اولین سال میزبانی ما بود و هم در مسابقات «غواصی» مقام نخست را کسب کردیم و اختتامیه بسیار خوبی نیز برگزار شد.

معاون تربیت و آموزش ارتش افزود: نقطه عطف حضور ما در مسابقات نظامی ۲۰۲۱ روسیه، در رشته «اربابان سلاح» بود که از صفر تا صد میدان مسابقه، یعنی برنامه ریزی، طراحی و تجهیز و ساخت ادوات و تجهیزات به دست توانمند جوانان ایرانی صورت گرفت بطوری که فناوری‌های استفاده شده در این مسابقه و دقت در نرم افزار‌های طراحی شده برای داوری و به صفر رسیدن خطا‌های داوری مورد توجه کشور روسیه که میزبان اصلی مسابقات بود، قرار گرفت.

امیر سرتیپ شیخ همچنین در خصوص تیم‌های اعزامی به کشور‌های دیگر میزبان برگزاری مسابقات ۲۰۲۱ تصریح کرد: ما در دو رشته یعنی «اربابان آتش» و «ستاره قطبی» برای اولین بار تیم اعزام کردیم که در رشته اول از بین ۱۴ تیم، مقام هفتم و در رشته دوم نیز رتبه پنجم را کسب کردیم. در رشته «پهپاد» نیز رتبه چهارم را بدست آوردیم که البته تجربه بسیار خوبی بود برای حضور ما در این رشته‌ها و با تمرینات مناسب ان شاء الله در سال‌های آینده بتوانیم در رشته‌های بیشتری، امتیاز میزبانی مسابقات را کسب نماییم و به سمتی برویم که مسابقات نظامی را در تمام رشته‌های آن، در کشورمان بومی کنیم.

وی ادامه داد: ضمن اهمیت و افتخار دریافت رتبه و مدال و کسب برتری در بین کشور‌های شرکت کننده در این رقابت ها، بزرگ‌ترین دستاورد ما از نظر تربیت و آموزش در مسابقات نظامی، کسب خودباوری در جوانان ما بود.

معاون تربیت و آموزش ارتش در پایان با اشاره به اینکه رزمایش و مسابقه، عرصه آزمایش آموزش‌ها هستند، اظهار امیدواری کرد: با اجرای تمرینات منظم و کسب آمادگی‌های بیشتر و تقویت زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات نظامی در کلیه رشته‌های مصوب آن و برگزاری این رقابت‌ها به صورت مدون در کلیه نیرو‌های تابعه ارتش، تلاش خواهیم کرد تا ضمن برگزاری مسابقات نظامی در سطح ارتش در سال آینده و گسترش آموزش‌های مهارت محور، در آینده نزدیک به عنوان یک قطب برگزاری مسابقات تخصصی نظامی در منطقه مطرح شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار