از دیوان اشعار سید‌رضا مؤید شاعر آیینی کشورمان با حضور شاعران و مداحان اهل‌بیت (ع) در حرم مطهر رضوی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در مراسم رونمایی از دیوان اشعار سید‌رضا مؤید شاعر آیینی کشور در مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به تجلیل از جایگاه این استاد شعر آیینی پرداخت و گفت: بسیاری از ما با مصرع‌ها و فراز‌هایی از اشعار استاد موید خاطره داریم و هویت ما با این اشعار شکل گرفته است.

او افزود: خاطرات ما با اشعار شورانگیر و انقلابی استاد موید عجین شده است و ما برای عرض ارادت و تقدیر از این شاعر خوب آئینی ادله فراوانی داریم.

استوانه شعر ولایی

در ادامه این مراسم استاد محمد‌علی مجاهدی (پروانه) شاعر اهل‌بیت (ع) در پیامی تصویری به ویژگی‌های شخصیت سید رضا موید پرداخت و گفت: استاد موید از استوانه‌های شعر ولایی معاصر است، بیش از ۵۰ سال از آشنایی‌مان می‌گذرد. طول عمر همراه با عزت، سلامت و عافیت را برای این پیر غلام با اخلاص اهل‌بیت (ع) از درگاه ربوبی آرزو می‌کنم.


بیشتر بخوانید



در ادامه این مراسم، پیام تصویری حاج منصور ارضی مداح اهل بیت (ع) نیز پخش شد. حاج منصور ارضی با بیان اینکه یکی از وظایف شیعه واقعی این است که حقیقت زندگی اهل‌بیت و آثار آن‌ها را به‌هرشکلی تدوین کند، گفت: این آثار به‌دلیل اینکه با اهل‌بیت پیوند خورده ماندگار است، استاد مؤید در این سال‌ها زندگی خود را وقف اهل‌بیت (ع) کرده است، بنابراین وظیفه هر فردی است که به‌اندازه بضاعتش تشکر و قدردانی کند، استاد مؤید متن زندگی‌اش زهرایی (س) و از بهترین خادمان حضرت رضا (ع) بوده است. شاید باور نکنید، اما بیشتر شب‌ها ایشان را یاد می‌کنم. امثال استاد مؤید به مقامی رسیده‌اند که یقین دارم با اهل‌بیت (ع) زندگی می‌کنند.

شعر استاد موید دعای مستجاب است

استاد مهدی امینی؛ پژوهشگر عرصه ادبیات آیینی و شعر عرب نیز در این مراسم گفت: مدیحه‌سرایی برای اهل بیت (ع) به زبان فارسی از قرن چهارم هجری آغاز شد و «کسایی مروزی» را می‌توان از نخستین مدیحه‌سرایان به زبان فارسی دانست، پس از او شعرا یکی پس از دیگری همچون فردوسی، اسدی طوسی، سنایی و... تا دوران کنونی به مدح اهل بیت (ع) پرداخته‌اند.

او افزود: در دوره ما نیز استاد موید یکی از جلوه‌های درخشان شعر فارسی است که در این عرصه نام آور است که آثار ارزشمندی از خود بر جای گذاشته و در توصیف آن باید گفت شعر استاد موید، یک دعای مستجاب است، در شعر استاد موید مجموعه‌ای از معارف اهل بیت (ع)، تعالیم قرآنی و تاریخ تشیع در قالب‌های مختلف قصیده، غزل و ترجیع‌بند مشاهده می‌کنیم که در طول عمر با برکت خود به نگارش در آورده و انعکاس دهنده تعالیم اهل بیت (ع) است.

«دیوان موید» که در این مراسم رونمایی شد، توسط بنیاد دعبل خزاعی و با مشارکت مجمع شاعران اهل بیت (ع) و جمعی از فعالان عرصه شعر آیینی، گردآوری و در قالب سه جلد نفیس به چاپ رسیده است.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.