مساحت ثبت شده در سند ملی شدن جنگل‌های آق مشهد بیشتر از رقمی است که در رسانه‌ها اعلام شده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اکبر فضل‌الله‌پور مدیر واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با بیان اینکه سند رسمی جنگل‌های آق‌مشهد ساری پس از پیگیری‌های فراوان به عنوان عرصه ملی به نام دولت صادر شده است، گفت: پرونده وقفی بودن این جنگل‌ها برای همیشه بسته شود.

او افزود: امکان اعمال ماده ۴۷۷ برای دومین بار در یک پرونده وجود ندارد به همین دلیل پیگیری برای وقفی بودن این عرصه‌ها نیز به لحاظ قانونی امکان پذیر نیست.

مدیر واحد حقوقی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری در خصوص اختلاف مساحت ذکر شده در سند ملی شدن جنگل‌های آق مشهد با آنچه که پیشتر اعلام شده بود، گفت: مساحت اعلام شده کل پلاک جنگل‌های آق‌مشهد هنگام بررسی پرونده ۵ هزار و ۵۷۵ هکتار شامل ۴۷۰ هکتار مستثنیات و ۵ هزار و ۱۰۳ هکتار عرصه ملی بود.

فضل‌الله‌پور افزود: با انجام نقشه‌برداری کاداستر مساحت دقیق این عرصه ملی یکهزار ۴۴۲ هکتار نسبت به مساحتی که قبلا اعلام شده بود افزایش یافت و مساحت جدید در سند ملی ثبت شد.

او گفت: مساحت عرصه‌های ملی برای جنگل‌های آق‌مشهد ساری بر اساس سند صادر شده اکنون بیش از ۶ هزار و ۵۴۵ هکتار است
فضل‌الله‌پور با قدردانی از ورود رئیس وقت دستگاه قضایی کشور، دادگستری استان مازندران، رسانه‌ها و مردم در بازگرداندن این عرصه به منابع ملی، گفت: حکم قطعی بازگشت این اراضی جنگلی به منابع ملی بعد از درخواست اعمال ماده ۴۷۷، با کارشناسی‌های دقیق، بازنگری در هیئت هفت نفره و با رای دیوان عالی کشور صادر شده است و قطعی است.

علت اختلاف مساحت در پرونده ثبتی جنگل‌های آق مشهد چیست؟
انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار