فعال سیاسی اصولگرا درباره لزوم بازگرداندن اعتماد عمومی به جامعه توضیحاتی را بیان کرد.

ناصر ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت بازسازی اعتماد عمومی در کشور بیان کرد: اعتماد عمومی یکی از سرمایه‌های اجتماعی بزرگ هر کشوری محسوب می‌شود.

او در تعریف این واژه بیان کرد: اعتماد عمومی به این معناست که مردم باور داشته باشند که دولت، قوه مجریه و کل حاکمیت این توانایی را دارند که کشور را اداره کنند، به هر میزانی که مردم اعتمادشان را از اینکه دولت و حاکمیت می‌توانند کشور را به نحو احسن اداره کند کاهش یابد به عنوان کاهش اعتماد عمومی دولت به معنای عام عنوان می‌شود.

ایمانی درباره چگونگی بازسازی اعتماد عمومی نیز گفت: قطعا این اعتماد می‌تواند در مقطعی کاهش یافته و سپس با برخی از اقدامات این اعتماد به طور کامل افزایش پیدا کند و این یک امر ثابتی نیست که یا همواره این اعتماد بالا باشد و یا همواره پایین باشد، این یک امر متغیر است.

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا  اقدامات موثر دولت در این زمینه را اینگونه تشریح کرد: یکی از اقدامات موثر دولت این است که مردم شاهد این باشند که دولت صادقانه مشکلات کشور را با آنها در میان بگذارد و مردم احساس کنند که عزم دولت برای این جزم شده که مشکلات کشور را کاهش دهد و بین حرف و عمل دولت فاصله چندانی وجود نداشته باشد و مردم حس نکنند که مسئولان از جنس مردم و طبقه متوسط مردم نیستند و صرفا به فکر خود بوده و غافل از مشکلات مردم هستند.

تاثیر  افزایش اعتماد عمومی همراهی مردم با برنامه‌های دولت است

وی اضافه کرد: البته همه این اقدامات در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود و در دراز مدت مردم باید شاهد این باشند که کشور به طور اجمالی به خوبی در حال اداره شدن است. اگر مردم حس کنند روند دولت در عرصه‌های اجتماعی ، اقتصادی ، امنیتی و سیاست خارجی قابل قبول است و دولت مسلط به امور است اعتماد عمومی به جامعه باز خواهد گشت. مردم نباید حس کنند که دولت توانایی اداره کشور را ندارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی اصولگرا با اشاره به تاثیر افزایش اعتماد در جامعه خاطر نشان کرد: تاثیر این افزایش اعتماد همراهی مردم با برنامه‌های دولت است، یعنی اگر مردم شاهد باشند که دولت برای آنها تلاش می‌کنند و قابل اعتماد برای اداره مطلوب جامعه است مردم هم با برنامه‌های دولت در عرصه‌های مختلف همراهی می‌کنند.

ایمانی در پایان گفت: نکته بعد تاثیرات روانی و اجتماعی این موضوع است که با افزایش اعتماد عمومی آرامش و روانی اجتماعی خواهند داشت، زیرا متوجه این امر هستند که در کشوری زندگی می کنند که امورات آنها به صورت اجمالی به صورت مطلوب درحال گذراندن است و این حالت نا امیدی در کشور از بین خواهد رفت.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار