داشتن اعتبار، شروع خوبی برای دانشجویان است تا پولی که در اختیار دارند را مدیریت کنند و خوش‌حسابی را برای خود تبدیل به یک عادت کنند.

به گزارش خبرنگار نبض بازارگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ورود به دانشگاه، قدم بزرگی برای همه ما است. بسیاری از جنبه‌های زندگی افراد پس از ورود به دانشگاه تغییر می‌کند و این امری اجتناب‌ناپذیر است. زندگی در خوابگاه و یا اجاره کردن خانه در شهری دیگر، شما را دیریازود مجبور می‌کند تا منابع ملی خود را مدیریت کنید. مهم نیست که به‌صورت ماهیانه چقدر از خانواده خود کمک مالی دریافت می‌کنید، دوران دانشجویی و زندگی مستقل همیشه با هزینه‌هایی غافلگیرکننده همراه است. اما چطور می‌توانیم در برابر این مشکلات از خود محافظت نماییم؟ یکی از بهترین راهکارهایی که در این مواقع به دانشجویان پیشنهاد می‌شود، انجام خرید اعتباری است. در ادامه با پنج دلیل اساسی، اهمیت این موضوع را بررسی می‌کنیم:

1-  یادگیری مدیریت منابع مالی و ایجاد عادت خوش‌حسابی

داشتن اعتبار، شروع خوبی برای دانشجویان است تا پولی که در اختیار دارند را مدیریت کنند و خوش‌حسابی را برای خود تبدیل به یک عادت کنند. معمولاً در ابتدا اعتبار با مبالغ پایین در اختیار افراد قرار می‌گیرد و به‌مرور بر اساس میزان خوش‌حسابی آن‌ها در بازپرداخت بدهی، مقدار اعتبار بیشتر می‌شود. از طرفی، خوش‌حسابی در بازپرداخت بدهی‌ها، موجب دریافت امتیازهای مربوط به باشگاه مشتریان و تخفیف‌های ویژه می‌شود که همین یک امر مثبت برای یک دانشجو با درآمد پایین است. به همین جهت فرد به‌مرور می‌آموزد که چگونه میزان هزینه‌ها و درآمدهای خود را مدیریت کند که به اعتباری که به دست آورده است لطمه‌ای نخورد و امتیازات به دست آورده را از دست ندهد.

2-  روی اعتبار خود حساب کنید.

دانشجو بودن بدین معناست که شما همیشه به‌اندازه‌ای که نیاز دارید، پول ندارید. معمولاً علاوه بر هزینه­های مشخص ماهانه مانند قسط‌ها، پس‌انداز، هزینه رفت‌وآمد و غیره، هزینه‌هایی وجود دارند که نمی‌توانیم آن‌ها را پیش‌بینی کنیم و هر ماه بخشی از پولمان را به آن اختصاص دهیم. این هزینه­ها معمولاً کوچک هستند و بحران جدی در مدیریت منابع مالی ما ایجاد نمی‌کنند، ولی به‌هرحال بعضی وقت‌ها می‌توانند بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کردیم بشوند. خریدهایی مانند خواروبار، میوه و سبزیجات، بنزین و هزینه‌های مربوط به تفریح و سرگرمی‌های ماهیانه می‌توانند ازاین‌دست هزینه­ها باشند. در این مواقع است که اعتبار به کمک شما می‌آید. با داشتن اعتبار می‌توانید این هزینه­های کوچک ولی مهم را بدون توجه به موجودی حساب بانکی خود انجام دهید و خیالتان از این بابت راحت باشد.

پنج دلیل اهمیت انجام خرید اعتباری برای دانشجویان

3-  احساس امنیت

حمل کردن مقدار زیادی پول نقد و یا حتی کارت بانکی، ریسک بالایی دارد. احتمال سرقت پول نقد همیشه وجود دارد و احتمال پیدا شدن و بازگشت این مبلغ کم است؛ لذا از نظر امنیتی معمولاً بهتر است که پول نقد را در حساب بانکی‌تان سپرده کنید و کارت بانکی همراه خود داشته باشید. اما همان کارت بانکی هم درصورتی‌که به دست کسی بیفتد که رمز شما را می‌داند، پولتان در خطر است.

با داشتن کارت اعتباری مجازی، این ریسک‌های امنیتی نیز از بین می‌روند. مبلغ اعتبارتان هیچ‌وقت گم نمی‌شود و یا به سرقت نمی‌رود. حتی اگر تلفن همراه شما نیز دزدیده شود، می‌توانید به‌راحتی اعتبار خود را از دسترس سارقان خارج نمایید و آن را روی گوشی جدید خود فعال کنید. از طرف دیگر، پرداخت­های اعتباری در این شرایط همه‌گیری کرونا به دلیل نبود تماس فیزیکی با دستگاه پوز، بالاترین سطح محافظت در برابر ابتلا به کرونا را برای شما مهیا می­کند.

4-  نگران موقعیت‌های اورژانسی نباشید.

یکی از ضرورت‌های داشتن اعتبار برای دانشجویان این است که آن‌ها به‌واسطه شرایطی که دارند، همیشه باید در مواقع اضطراری مانند انواع مشکلات مربوط به‌سلامتی، تعمیرات خودرو و یا سفرهای ناگهانی، دسترسی به منابع مالی داشته باشند. این موضوع که دانشجو همیشه در شرایط اضطراری به مقداری پول دسترسی داشته باشد تا مشکلات خود را برطرف کند، می‌تواند باعث آسایش ذهنی والدین نیز باشد.

5-  از امتیازات آن بهره‌مند شوید

دارندگان اعتبار، از تخفیف‌ها و جشنواره‌های ویژه بهره‌مند می‌شوند که دیگر افراد از آن‌ها بی‌بهره‌اند. دارندگان حساب‌های بانکی جز در مناسبت‌های خاص، شامل تخفیف نمی‌شوند؛ اما سرویس‌های ارائه‌دهنده اعتبار معمولاً برای دارندگان خود تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر می‌گیرند. یکی دیگر از مزیت‌هایی که دارندگان اعتبار از آن برخوردارند و دیگر افراد از آن بی‌بهره‌اند، این است که هزینه خریدی که امروز انجام می‌دهید را ماه بعد پرداخت می‌کنید. همین امر می‌تواند مدیریت منابع مالی شما را بسیار آسان‌تر نماید.

پنج دلیل اهمیت انجام خرید اعتباری برای دانشجویان

خرید اعتباری در ایران

تالی، یک سرویس ایرانی ارائه‌دهنده اعتبار است که می‌توانید از طریق آن درخواست اعتبار کنید و در فروشگاه‌های طرف قرارداد آن که شامل همه فروشگاه‌های حضوری دارای پوز آپ در سراسر کشور، بیش از 40 فروشگاه اینترنتی و چندین فروشگاه زنجیره‌ای مانند جانبو و هایپرمی می‌شوند، به‌صورت اعتباری خرید کنید.

پس از اتمام فرایند اعتبارسنجی و تأیید درخواست شما، مبلغی اعتبار اولیه (که در صورت خوش‌حسابی شما در بازپرداخت بدهی‌ها، امکان افزایش نیز دارد) در اولین روز ماه در اکانت شما شارژ می‌شود که می­توانید در طول ماه از آن استفاده کنید. در اولین روز ماه بعد، صورت‌حساب هزینه‌های شما صادر می‌شود و شما تا روز پنجم ماه مهلت تسویه صورت‌حساب خود را دارید. درصورتی‌که در مهلت معین حساب خود را تسویه نمایید، کارمزدی به صورت‌حساب شما تعلق نمی‌گیرد. تسویه‌حساب و مشاهده وضعیت اعتبار از طریق اپلیکیشن آپ انجام می­شود. همچنین با اعتبار تالی می­توانید در اپلیکیشن آپ قبوض خود را پرداخت کنید، برای تلفن همراه خود شارژ بخرید و برای سفرهای ریلی خود بلیت قطار بخرید.

حال اگر شما هم دانشجو هستید و به فکر داشتن اعتبار افتادید، می‌توانید همین‌الان به این نشانی  سر بزنید و در چند مرحله آسان ثبت‌نام خود را نهایی کنید و با خیال آسوده دوران دانشجویی خود را پشت سر بگذارید.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار