احمدی گفت:در طول بیست سال گذشته بیش از ۲ هزار فقره حریق در عرصه‌های منابع طبیعی ایلام رخ داده است که عوامل انسانی مهمترین علت وقوع حریق در مراتع و جنگل‌های استان می‌باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: در حال حاضر۱۵٠ هزار هکتار از جنگل‌های ایلام آلودگی به آفت “لورانتوس” است که سالانه با کمک مردم و مشارکت دولت از شیوع این آفت در ده هزار هکتار از این اراضی جلوگیری می‌شود.

او بهترین راه مبارزه با آفت لورانتوس را قطع و حذف عوامل آلودگی عنوان کرد و افزود: شیوه مبارزه با آفت لورانتوس به این شکل است که قبل از ورود درختان به فرآیند بذردهی نسبت به قطع و امحای عوامل آلودگی اقدام می‌شود.

احمدی یادآور شد: مساحت استان ایلام بیش از دو میلیون هکتار می‌باشد که بخش و سهم عمده‌ای از آن منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اضافه کرد: بر اساس امار اسناد و مدارک ۸۹ درصد یعنی حدود یک میلیون و ۷۶٠ هزار هکتار از سطح استان ملی است که بخش عمده از آن جنگل‌ها به میزان۶۴٠ هزار هکتار و مراتع و بیابان‌ها نیز یک میلیون و ۱۴۶ هزار هکتار می‌باشد.

او ادامه داد: مهمترین برنامه‌های سازمان منابع طبیعی در حوزه آبخیزداری مدیریت منابع آب، پیشگیری از سیل، کنترل رسوبات، پیشگیری از تصرفات اراضی، ساخت و ساز‌های غیر مجاز و حفاظت از منابع طبیعی… است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.