دادستانی عمومی مصر دو جوان را به دلیل حفاری غیر مجاز و کشف شیء عتیقه و نقض قوانین این کشور دستگیر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از skynewsarabia، پلیس دو برادر را در بنی سوئف در جنوب قاهره، قبل از فروش غیرقانونی جسم عتیقه متعلق به دوران روم باستان، دستگیر کرد. این دو برادر تصمیم گرفته بودند عتیقه جات کشف شده را در خانه خود مخفی کنند تا برخلاف قانون مصر آن‌ها را به فروش برسانند.

یک منبع امنیتی به اسکای نیوز عربستان گفت: " این پرونده زمانی آغاز شد که وزارت کشور به شروع حفاری و کشف آثار باستانی در خانه یکی از آن‌ها در مرکز بنی سوئف، مشکوک شد و اطلاعاتی در این باره به دست آورد. با هماهنگی اداره امنیت استانداری، مظنونین دستگیر و ابزار مورد استفاده توقیف و مشخص شد که در خانه مذکور گودالی عمیق وجود دارد که قطعه‌ای از آثار باستانی قدیمی در آن کشف شده است. این قطعه باستانی یک پرس زیتون ماسه سنگی است. به گفته منبع امنیتی، طول آن ۱۱۰ در ۴۰ سانتی متر است.

شی باستانی

مقامات قطعه کشف شده را به بازرس آثار باستانی در منطقه تحویل دادند و گفتند که قدمت این ظرف تاریخی به دوران روم باستان برمی گردد. این دو متهم در حضور پلیس، به حفاری برای یافتن آثار باستانی با استفاده از ابزار‌های پیشرفته و فروش آن جهت کسب سود اعتراف کردند.

دادستانی عمومی پیگیر این پرونده قضایی است و قطعه توقیف شده با اطلاع مقامات آثار باستانی به آن‌ها تحویل داده شده است. هفته گذشته نیز، سرویس‌های امنیتی ۹ فرد را در استان‌های صحاق و آسیوت در جنوب مصر که مشغول حفاری بودند، دستگیر و حدود ۱۰۰ اثر متعلق به دوران فراعنه، روم و یونان باستان را ضبط کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار