مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: در شرایط کنونی اپیدمی کرونا این دانشگاه در بخش درمان با کمبود نیرو به ویژه پرستار مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حسن بهرامی ،مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: در شرایط کنونی اپیدمی کرونا این دانشگاه در بخش درمان با کمبود نیرو به ویژه پرستار مواجه است.

او افزود: با وجود کمبود نیرو بخشی از پرسنل درمانی این استان نیز به کرونا مبتلا شدند که تعدادی از آن‌ها پس از گذراندن دوران استعلاجی دوباره بر سرکار بازگشتند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدانگفت: مرخصی استعلاجی کادر درمان، استراحت به واسطه بارداری و بستری بودن به علت ابتلا به کرونا، سبب کاهش نیرو‌های فعال در معاونت درمان شده است.

بهرامی اظهار داشت: پرستاران و پزشکان فعال در بیمارستان مجبور به فعالیت چند برابر توان و حضور در شیفت‌های مختلف بوده که این وضعیت سبب خستگی کادر درمان شده است.

او تنها راهکار را استفاده از توان نیرو‌های توانمند و زبده دانست و گفت: اکنون نیروی جدید درمانی برای جایگزینی نیرو‌های فعلی و یا استفاده از آن‌ها به عنوان پشتیبان را نداریم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: استفاده از توان افراد غیرحرفه‌ای در بخش درمان، این حوزه را با مشکلات و چالش‌های جدی مواجه می‌کند بنابراین بهره گیری از توان این افراد برای مقابله با اپیدمی کرونا نیز امکان پذیر نیست.

بهرامی از شهروندان خواست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی این مجموعه را در انجام وظایف و مسئولیت‌ها یاری دهند.

او ادامه داد: به طور حتم با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی‌ها می‌توان آمار ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش داده و این مجموعه را در خدمات رسانی بهتر به بیماران کمک کرد.

از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، فامنین در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.