یک شرکت استارت آپی از لارو مگس سیاه برای تبدیل پسماند مواد غذایی به مواد با ارزش استفاده می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،چوآ کای نینگ یک زن کشاورز ساکن سنگاپور است و وقت زیادی را صرف می‌کند تا مطمئن شود که حیواناتش به خوبی تغذیه و سریع رشد می‌کنند.

اما او یک کشاورز معمولی نیست و حیوانات مزرعه او هم معمولی نیستند.

چوآ و شریکش، پوآ جون وی، استارتاپ Insectta را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کردند. آن‌ها ضایعات غذایی مردم سنگاپور را با استفاده از لارو یک نوع مگس سیاه به گنج تبدیل می‌کنند.

چوا می‌گوید: "فکر و ایده پشت استارت آپ Insectta این است که هیچ چیز هدر نمی‌رود. " اگر تصورمان را درباره روش‌های تولیدمان و نحوه برخورد با زباله تغییر دهیم، می‌توان پسماند را دوباره به عنوان یک منبع جدید تصور کنیم. "

استفاده از حشرات برای تبدیل زباله به گنج

طبق آمار اعلامی در سال ۲۰۲۰، سنگاپور ۶۶۵، ۰۰۰ تن ضایعات غذایی تولید کرد که تنها ۱۹ درصد از آن‌ها بازیافت شد.

استفاده از حشرات برای تبدیل زباله به گنج

چوآ گفته است که این شرکت آن‌ها می‌تواند ماهیانه تا هشت تن زباله به وسیله مگس‌های سیاه به بازیافت و به کود و محصولات با ارزش تبدیل کند.
شرکت Insectta از ضایعات غذا برای تغذیه حشرات استفاده می‌کند و فضولات حشرات را به کود کشاورزی تبدیل می‌کند.

چوآ می‌گوید: "در طول تحقیق و توسعه، متوجه شدیم که بسیاری از مواد زیستی گرانبها که در بازار‌های جهانی ارزش بازار هستند را می‌توان از مگس ها‌ی سیاه استخراج کرد. " این استارتاپ امیدوار است مواد زیستی تولیدی آن‌ها بتواند انقلابی در صنعت محصولات مبتنی بر حشرات ایجاد کند و نگاه مردم به زباله را تغییر دهد.

استفاده از مگس برای بازیافت مواد غذایی

استفاده از حشرات برای تبدیل زباله به گنج

وقتی لارو حشرات رشد می‌کنند اطراف خود پیله تشکیل می‌دهند و حدود ۱۰ تا ۱۴ روز بعد یک مگس کامل از داخل آن بیرون می‌آید. شرکت Insectta فناوری اختصاصی را برای به دست آوردن مواد زیستی از حشرات به دست آورده و توسعه داده است.

یکی از این مواد زیستی کیتوسان است، کیتوسان یک ماده ضد میکروبی با خواص آنتی اکسیدانی است که در محصولات آرایشی و دارویی استفاده می‌شود. شرکت Insectta قصد دارد در نهایت ۵۰۰ کیلوگرم کیتوسان در روز تولید کند و اکنون با گروه Spa Esprit واقع در سنگاپور برای استفاده از کیتوسان تولیدی خود در مرطوب کننده‌های همکاری می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار