پورذهبی گفت: مرز یکی از برخورداری‌های بزرگ استان به شمار می‌رود که از این ظرفیت بصورت کامل استفاده نمی‌شود و برخی از مبادی مرزی بسته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان شامگاه یکشنبه به مناسبت اولین سالروز حضور خود در سمت نماینده ولی فقیه در استان بصورت مستقیم با مردم استان گفت و گویی صمیمانه داشت.

پور ذهبی در این برنامه با تاکید بر اینکه اعتقاد ندارم که کردستان، استان کم‌برخورداری است افزود: مرز‌های باشماق، سیف و سیرانبند از عمده ظرفیت‌های مرزی استان به شمار می‌روند که از ظرفیت کامل آن‌ها استفاده نمی‌شود و برخی از مبادی مرزی نیز بسته است.

او تاکید کرد: کردستان استان محرومی نیست بلکه بسیار هم برخوردار بوده و این مانند این است که شما سرمایه‌ای در جیب خود دارید، ولی نمی‌توانید آن را بردارید و مورد استفاده قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در کردستان  ادامه داد: صنعت گردشگری بدون اغراق می‌تواند عایدات بسیاری برای استان داشته باشد، ولی تاکنون آنگونه که باید از آن استفاده نشده است.

پورذهبی تاکید کرد: در استفاده از نعمت‌های الهی در استان احتیاج به تحرک بیشتر و جدیدتری داریم و با اینکه در همه دولت‌های گذشته زحمات بسیاری کشیده شده است در دولت جدید امیدواریم که این ظرفیت‌ها به ثمر بنشیند.

او  با بیان اینکه در بررسی مشکلات استان سعی بر این بوده است تا با کمک مشاوران به صورت مساله محور حرکت کنیم گفت: در بازدید‌های میدانی عمده مسائل استان بررسی شده است که بیشتر آن‌ها از جمله اشتغال و بیکاری حالت فوریتی دارد، اما هنوز به دلیل شرایط کرونا امکان انتقال مستقیم به رهبر انقلاب وجود نداشته، ولی مسائل به دفتر ایشان ابلاغ شده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان  یکی از معضلات کردستان را تعطیلی صنایع بزرگ برشمرد و افزود: در گذشته صنعت بزرگ مانند نساجی در کردستان بوده که ۱۷ - ۱۸ سال قبل تعطیلی و دستگاه‌های آن منتقل شده و زمین آن در حال فروش است.

پورذهبی ادامه داد: ما باید در استان در زمینه صنایع ورودی داشته باشیم نه اینکه یک سری از صنایع فعال هم به تعطیلی کشیده شود.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ، کلاس، علم، نجابت و علاقه مردم کردستان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شهدایی که تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند، حقی بسیار بزرگتر و بیشتر بر گردن انقلاب به شمار می‌رود افزود: در تلاش هستیم تا حق مردم شریف کردستان به خوبی ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان درباره واگذاری کتابخانه امام خامنه‌ای برای استفاده عموم مردم هم گفت: این کتابخانه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۸بوده که حدود ۶ تا هفت سال از ظرفیت آن استفاده شده و با رایزنی با دفتر رهبر معظم انقلاب، تحویل مردم سنندج شد تا از ۱۲ کتابخانه بزرگ کشور و یکی زیرساخت‌های بزرگ فرهنگی استان شود.

پور ذهبی در ادامه به محور‌های ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب خود اشاره و اظهار داشت: در زمینه تکریم علمای دینی، علمای ساکن در استان و علمایی که در دیگر استان‌ها هستند حدود چهار هزار نفر شناسایی شدند.

او با بیان اینکه اولین توصیه رهبر معظم انقلاب تکریم علما بوده است افزود: در یک سال گذشته با بیشتر علما در خانه آن‌ها و یا مساجد دیدار داشته و با ۲۰۰ نفر از ماموستایان اهل سنت هم ملاقات‌هایی صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به انجام ۱۰۰ سفر در ۱۱ ماه گذشته به مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: این سفر‌ها شامل چندین روستا در هر سفر بوده و علاوه بر بازدید و دیدار با علمای تشیع و تسنن در رابطه با دسترسی مردم نیز تلاش‌هایی انجام شده است.

پور ذهبی افزود: غیر از پیاده‌روی‌هایی که در داخل شهر به منظور بررسی مشکلات انجام می‌شود تمامی تماس‌های تلفنی و پیامکی شهروندان هم پاسخ داده می‌شود.

او تاکید کرد: این خواسته رهبر معظم انقلاب بوده است که در دسترس بوده و مطالبه مردم را دریافت کنم.

نماینده ولی فقیه در کردستان  به برگزاری نشست‌های متعدد با نخبگان علمی، دانشگاهی و دانشجویی هم اشاره و اظهار داشت: بسیاری از این دیدار‌ها با نخبگان، ورزشکاران، هنرمندان، طلاب، اساتید دانشگاه و فرهیختگان استان رسانه‌ای نشد و علت آن نزدیک بودن به زمان انتخابات بود و نباید شائبه‌ای در این باره در سطح استان پیش می‌آمد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی ۱۲ شهریور سال ۱۳۹۹ طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزیده شده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: مرز ، توسعه اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.