رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: با فرارسیدن فصل برداشت انار، پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن انار از از انارستان‌های این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ارسلان صالحی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: شهرستان خفر از اولین نقاط استان فارس است که‌ محصولات کشاورزی خود را به صورت نوبرانه برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

او با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز یکی از قطب‌های تولید انار در استان فارس بوده است، اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خفر ۲هزار هکتار است که از این میزان، ۱۷۰۰هکتار بارور و ۳۰۰ هکتار غیر بارور است.

صالحی بیان کرد: برداشت محصول انار خفر از نیمه شهریور آغاز می شود و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و معروفترین ارقام انار در شهرستان خفر، کِدور، ربّاب، می‌خوش و شیرین است.۸۰ درصد این محصول به صورت درجه یک و برای تازه‌خوری به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه و ۲۰ درصد مابقی به صورت درجه دو و برای تهیه رب انار استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خفر گفت: با توجه به نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان،انار تولیدی این منطقه به مرکز استان و سایر استان‌ها از جمله تهران و اصفهان و کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می شود.

صالحی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های شهرستان خفر برای تولید انار و همچنین به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، بسیاری از کشاورزان این شهرستان با ایجاد باغ‌های انار به تولید این محصول روی آورده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.