سفیر صربستان در ایران گفت:ایران و صربستان روابط سیاسی خوب و روابط تجاری اقتصادی به‌ویژه در بخش کشاورزی از زمان‌های گذشته دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دراگان تودورویچ سفیر صربستان در ایران درسفر به استان همدان و بعد از بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی استان همدان بیان کرد: ایران و صربستان روابط سیاسی خوب و روابط تجاری از زمان‌های گذشته داشتند و با توجه به پتانسیل‌های خوبی که هر دو کشور دارند می‌توانیم در زمینه اقتصادی به‌ خصوص کشاورزی همکاری‌های بیشتری هم داشته باشیم.

او بااشاره به اینکه ملایر به تولید کشمش در جهان شهرت دارد افزود : کشمش تولیدی ملایر به بازارهای صربستان وارد می شود.

سفیر صربستان در ایران  با اشارهبه اینکه گردوی تولیدی دراستان همدان هم بهترین کیفیت را در ایران دارد افزود: امیدوارم کشاورزان و بازرگانان و متخصصان بتوانند در زمینه افزایش صادرات و واردات بین دو کشور به ویژه استان همدان و صربستان کمک و فعالیت کنند.

تودورویچ با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی در استان همدان اضافه کرد: فردا و پس فردا بازدید هایی از دیگر بخش های استان همدان از جمله صنایع خواهد داشت.

او اظهار کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی از استان همدان به صربستان صادر می‌شود و امیدوارم سفرم به این استان پر بار بوده باشد و همکاری‌های گسترده تری دراین زمینه بین صربستان و استان همدان افزایش یابد.

سفیر صربستان در ایران از برگزاری نشست تخصصی اقتصادی بین ایران و صربستان در آینده ای نزدیک در تهران خبر داد و تصریح کرد: سفر به استان همدان هم در راستای برگزاری این نشست است و بعد ازاین بازدید ها گزارش هایی از ظرفیت ها و توانمندی های استان همدان برای تقویت روابط اقتصادی، به بلگراد ارسال خواهد شد.

تودورویچ تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به‌منظور تسریع در روند همکاری را خواستار شد و گفت: بی صبرانه منتظر برگزاری نشست  کمسیون مشترک اقتصادی بین ایران و صربستان  در تهران است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.