ساختمان پاویون فرودگاه بیرجند که با زیربنای ۷۹۶ مترمربع احداث شده است افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند گفت: پاویون فرودگاه به دلیل اینکه می‌تواند فرصتی برای معرفی استان باشد، حائز اهمیت است.

او حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی را از ملزومات توسعه دانست و افزود: خراسان جنوبی به یک کارگاه عملیاتی بزرگ در این حوزه ها تبدیل شده است.

ملانوری بیان کرد: وقتی از توسعه سخن می گوییم به دنبال فعال کردن معادن هستیم، به توسعه صنعت و کشاورزی می‌اندیشیم و افزایش مبادلات مرزی را خواستاریم تا رفاه مردم و عدالت اجتماعی توسعه یابد؛ لازمه تحقق این اهداف، تأمین برخی زیرساخت ها است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در بحث راه آهن نیز که از انتظارات چندین ساله مردم است و کشور هم به اجرای راه آهن شرق به شدت نیازمند است، اقدامات خوبی صورت گرفته و در ابتدای دولت سیزدهم پیگیر هستیم تا عملیات اجرایی این پروژه سرعت بیشتری بگیرد.

او ادامه داد: اگر از سرمایه گذاران برای حضور در استان دعوت می‌کنیم، از مراودات علمی، تحقیقاتی، پژوهشی صحبت می‌شود و به دنبال جابه جایی بیشتر مسافر و بار هستیم که این امر با توسعه حمل و نقل هوایی میسر می شود.

ملانوری با بیان این که اجرا و بهسازی راه‌های مواصلاتی استان سرعت رشد بالایی دارد گفت: دو بانده کردن محور‌های اصلی، بهسازی راه‌های فرعی و روستایی، اصلاح مسیر‌ها و رفع نقاط حادثه خیز با شتاب در حال انجام است.

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز گفت: ساختمان پاویون فرودگاه شهید کاوه با زیربنای ۷۹۶ مترمربع در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

پاویون فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند شامل دو سالن تشریفات است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.