معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی سه مورد بیمار مبتلا به سرخک در این شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی دلاوری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت : آزمایش سه مورد بیمار مشکوک به سرخک در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کاشان تایید شد که دو کودک تبعه افغانستان و یک کودک ایرانی به این بیمار مبتلا شده اند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون در چند استان مواردی از بیماری سرخک گزارش شده بود، بنابراین از همه شهروندان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل درخواست داریم در صورت وجود هرگونه تب و بثورات در بدن به نزدیک‌ترین مرکز و یا پایگاه بهداشت محل زندگی خود مراجعه کنند.

 سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: سرخک یک بیماری ویروسی واگیردار است که انجام واکسیناسیون کامل دوران کودکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از آن است و خانواده‌ها باید کودکان خود را در سن‌های ۱۲ و ۱۸ ماهگی علیه این بیماری واکسینه کنند.

دلاوری گفت: سرخک یک بیماری شایع حاد تنفسی دوره کودکی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس منتشر می‌شود. این بیماری می‌تواند به صورت یک بیماری خطرناک در افراد بالغ و جوان دیده شود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در منطقه کاشان شناسایی شد که ۷۱ نفر آن‌ها بستری شده اند و با این رقم، تعداد مبتلایان کووید ۱۹ از آغاز شیوع به ۴۳ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان عنوان کرد: در مجموع ۷۲۲ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که ۲۹۶ مورد از بیماران، به صورت موقت بستری شده اند و ۸۲ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه درمان می‌شوند که چهار نفر از شهروندان نیز فوت کرده اند.

انتهای پیام/ص

برچسب ها: سرخک ، کاشان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار