کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون از معدوم سازی هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در این شهرستان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد مفتح کارشناس سلامت محیط مرکز بهداشت شهید پیرویان کازرون اظهار کرد: بازرسان سلامت محیط به دنبال تشدید بازدید از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و کنترل سلامت مواد غذایی، مواد فاسد و غیرقابل مصرف را از سطح عرضه جمع آوری و معدوم سازی کردند.

او با توصیه به شهروندان برای دقت در بررسی برچسب مشخصات بهداشتی مواد غذایی هنگام خرید و پرهیز از خریداری مواد خوراکی غیربهداشتی، از آنها خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، با سامانه تلفنی ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تماس بگیرند.

بازدید نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کرونا در این شهرستان

نماینده مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار در مجلس شورای اسلامی، از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کووید۱۹ کازرون بازدید کرد.

دکتر بندر برامکی رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون اظهار کرد: فریدون عباسی دوانی با همراهی علی مظفری معاون استاندار و فرماندار ویژه کازرون، با حضور در سالن واکسیناسیون ۹ دی، شیوه ارائه خدمت به مراجعان در این پایگاه واکسیناسیون را جویا شد.

او افزود: منتخب مردم کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم شورای اسلامی، در ادامه ضمن بازدید از پروژه خیرساز پایگاه دوم شهری اورژانس ۱۱۵، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را ارزیابی کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون ادامه داد: عباسی همچنین با حضور در دومین پایگاه واکسیناسیون کازرون واقع در درمانگاه غیردولتی این شهرستان، در جریان شیوه ارائه خدمات در این درمانگاه قرار گرفت.

بهره برداری از نخستین کلینیک پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر(NCD) در کازرون

در آیینی مرکز تشخیص زودهنگام سرطان و کلینیک کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر(NCD) کازرون، به بهره برداری رسید.

فریدون عباسی دوانی منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوه چنار در مجلس یازدهم شورای اسلامی، در آیین بهره برداری از مرکز تشخیص زودهنگام سرطان و کلینیک کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر(NCD) کازرون، با بیان اینکه کرامت مدافعان سلامت باید بیش از گذشته حفظ شود، گفت: اگر مرکز بهداشتی یا درمانی در جایی راه اندازی می شود، باید اولویت اصلی ارائه خدمت و احترام به بیماران و مراجعان باشد و برای دستیابی به این موضوع، به کارگیری نیروهای انسانی مناسب، ضروری است.

او افزود: اپیدمی ویروس کرونا با تمام آسیب ها، زمینه نزدیکی و همدلی جامعه ایرانی و ارتقای جایگاه مدافعان سلامت که همانند رزمندگان جبهه های مختلف در جبهه سلامت خدمات ارزنده ای به بیماران ارائه می دهند را فراهم کرده است.

دکتر فریبا مرادی اردکانی مدیر بیماری های واگیر و غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این آیین، با تاکید بر اینکه بیماری های غیرواگیر علت اصلی مرگ و میر در دنیا و ایران است، گفت: تا پیش از همه گیری ویروس کرونا، ۸۰ درصد بار بیماری ها به بیماری های غیرواگیر اختصاص داشت و سیستم سلامت تمام توان و انرژی خود را در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری ها به کار گرفته بود و حتی پس از ظهور این پاندمی، بیشترین آمار ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری، در افراد مبتلا به بیماری های غیرواگیر مشاهده شده است.

او افزود: ضرورت راه اندازی مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در طرح تحول نظام سلامت پیش بینی شده است و کلینیک NCD شهرستان کازرون به عنوان نخستین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر در کشور، الگویی برای گسترش این خدمات در سایر شهرستان ها خواهد شد.

دکتر بندر برامکی رییس شبکه بهداشت و درمان کازرون نیز با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر مانند سرطان ها، فشارخون بالا، دیابت و بیماری های قلبی عروقی عامل مهم تهدید کننده سلامت جامعه محسوب می شود، ابراز امیدواری کرد در این مرکز با دارا بودن تجهیزاتی مانند ماموگرافی، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، کولپوسکوپی و اندوسکوپی و حضور پزشکان فوق تخصص غدد و فوق تخصص آنکولوژی، متخصص قلب و عروق، جراح عمومی، متخصص زنان، چشم پزشک و کارشناسان پرستاری، تغذیه و روانشناس بالینی خدمات بهینه ای به مراجعان ارایه شود.

او افزود: مرکز تشخیص زودهنگام سرطان کازرون، در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۶۵۰ مترمربع، با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه در سال ۱۳۹۷ساخته شده و هزینه تجهیزات پزشکی آن نیز از سوی خانواده مرحوم «اکرم قنبریان» با ارزشی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، تامین شده است.

تعطیلی ۲ واحد صنفی متخلف بهداشتی در فراشبند

در بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط فراشبند از واحدهای صنفی، 2 واحد صنفی به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی تعطیل شد.

اکبر نوربخش معاون بهداشتی شبکه و رییس مرکز بهداشت شهرستان فراشبند اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک از سوی تمام متصدیان واحدهای صنفی اجباری است و ارایه خدمات به مشتریانی که ماسک ندارند، ممنوع است.

تعطیلی ۲ واحد صنفی متخلف بهداشتی در فراشبند

او افزود: این واحدهای صنفی به دلیل استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن بهداشت فردی و فاصله فیزیکی، تجمع افراد در محل کسب، ارائه خدمات به افراد بدون ماسک و همچنین بی توجهی به اخطارهای قبلی در زمینه رفع نواقص و شیوه نامه های پیشگیری از کرونا، تعطیل شده اند.

او ادامه داد: پرونده این ۲ واحد صنفی متخلف بهداشتی به علت عادی انگاری شیوه نامه های بهداشتی در واحدهای صنفی، برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

رییس مرکز بهداشت فراشبند با بیان اینکه طرح تشدید نظارت کرونایی بر واحدهای صنفی بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد، گفت: فعالیت واحدهای صنفی که پس از ارائه اخطار، شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند، برای مدت طولانی تعطیل می شود.

نوربخش با توجه به گسترش بیماری و موارد بستری و مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا، از تمام شهروندان و واحدهای صنفی فراشبند خواست به منظور تامین حفظ سلامت خود و دیگران، رعایت شیوه نامه های بهداشتی را مورد توجه ویژه قرار دهند و ضمن رعایت بهداشت فردی و عمومی، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک، از حضور در تجمعات خودداری کنند.

او یادآور شد: سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات بهداشتی، آماده دریافت گزارش های مردمی برای پیگیری مسائل و تخلفات بهداشتی است.

توقیف بسته های داروی غیرمجاز در لامرد

رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد، از کشف و توقیف ۴۰ بسته داروی غیرمجاز در این شهرستان، خبر داد.

دکتر محمد احمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد گفت: در بازدید مشترک کارشناسان شبکه بهداشت و بازرسان اداره تعزیرات لامرد از فروشگاه های سطح شهر، بیش از ۴۰ بسته داروی غیرمجاز کشف و توقیف شد.

داروی غیرمجاز

او افزود: این داروها علاوه بر ایجاد وابستگی جسمی، دارای اثر سوء است و می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد با اشاره به اینکه عرضه اقلام دارویی در فروشگاه ها ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آن ها برخورد قانونی می شود، از شهروندان خواست تا اقلام دارویی مورد نیاز خود را از داروخانه ها و مراکز معتبر تهیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.