آیت الله سیستانی درگذشت رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان را تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری عراق (واع)، دفتر مرجع دینی آیت الله سید علی سیستانی امروز یکشنبه پیام تسلیتی را به مناسبت درگذشت «عبدالامیر قبلان» رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان صادر کرد.

در پیامی که از سوی دفتر آیت الله سیستانی صادر شده و به دست خبرگزاری عراق رسیده است، آمده: با حزن و اندوه فراوان، خبر درگذشت علامه حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالامیر قبلان (رئیس مجلس اسلامی اعلای شیعیان لبنان) را دریافت کردم. او کسی بود که پس از عمری مجاهدت در راه دین و وطن خود و تلاش در خدمت به مردم و برآوردن نیاز‌های آن‌ها و برقرار ساختن صلح میان آنها، روح پاکش به سوی پروردگار خود هجرت نمود.

در ادامه این پیام آمده است: ما در این مصیبت، به خانواده کریم او و صاحبان فضیلت و علما و شیوخ گرامی و عموم مؤمنین در لبنان عزیز تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال می‌خواهیم این درگذشته سعادتمند را در رحمت خود وارد سازد و او را با اولیای خود محمد (ص) و خاندان ظاهرش محضور دارد و به نزدیکان و دوستدارانش و عارفان فضائل وی، صبر و تسلی مسألت دارد؛ و لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.

گفتنی است شب گذشته رسانه‌های خبری اعلام کردند شیخ عبدالأمیر قبلان، رئیس مجلس عالی اسلامی شیعیان لبنان در سن ۸۴ سالگی دار فانی را وداع گفته است.

«محمد علی قبلان» و «موسی قبلان» پدر و پدر بزرگ وی، از علمای برجسته لبنانی بودند که نقش مهمی در جنبش علمی و سیاسی منطقه «جبل عامل» داشتند.

قبلان در سال ۱۹۳۶ در شهر میس الجبال در جنوب لبنان متولد شد. پدرش او را به نجف اشرف در عراق برد و در آنجا ساکن شد. وی به مطالعه مقدماتی از دستور زبان، منطق و عقاید پرداخت و سپس به علم‌آموزی نزد دانشمند شیخ محمد تقی الجواهری پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار