نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دانشگاه فرهنگیان می‌تواند پشتوانه قوی برای طرح تحول آموزش و پرورش باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نشست رئیس و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و جلسه هم اندیشی تربیتی و اصولی فرهنگی معلمان گفت: طرح تحول نظام آموزش و پرورش باید عملی شود و دانشگاه فرهنگیان می‌تواند پشتوانه قوی برای این طرح باشد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: تربیت انسان‌ها بالاترین و مقدس‌ترین کار است و تربیت اسلامی می‌تواند کشور را متحول کند.

او اضافه کرد: معلمی شغل انبیا است و این شغل رسالتش هدایت و انسان سازی است همچنان که در دین اسلام انسان‌هایی تربیت یافتند و افرادی متعهد متخصص و کارآمد شدند.

حیدری رئیس دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی هم در این نشست از عضویت ۱۴ استاد در هیئت علمی و ۲۰۲ دانشجوی فارغ التحصیل این دانشگاه خبر داد.

حیدری افزود: دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی اکنون ۸۶۲ مهارت آموز دارد و ۲۱۸۷ دانشجو در رشته‌های مختلف در پردیس برادران و خواهران مشغول تحصیل هستند.

او اضافه کرد: برای اینکه در راستای تربیت دانشجو معلمان بتوانیم گام‌های فرهنگی و تربیتی موثری برداریم این کارگاه آموزشی را برای اساتید تدارک دیدیم تا با راهکار‌ها و چالش‌های پیش رو بتوانیم معلمان متعهد متخصص و کاربلد تحویل آموزش و پرورش دهیم

دکتر خواص استاد فلسفه و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی علمیه امام خمینی قم میهمان ویژه این نشست هم از نظریه‌های واقع گرایانه غربی تا نظریه اسلام در خصوص تربیت صحیح و از نگاه کمال قرب الهی و اخلاق توحید گفت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.