رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی این مجموعه برای مقابله با کرونا، بخشی از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر محمد احمدی رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد با اشاره به اینکه با آغاز اپیدمی بیماری کرونا، برنامه ریزی‌ها برای اقدامات زیرساختی در مجموعه شبکه بهداشت و درمان لامرد با جدیت دنبال شده است، اظهار کرد: این اقدامات با تشکیل نشست‌های ستاد مدیریت کرونا در شهرستان با محوریت پیشگیری از بیماری کووید۱۹ و برنامه ریزی و تصمیم گیری برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف شهرستان آغاز شد.

انجام حدود ۱۴ هزار بازدید بهداشتی در لامرد با هدف مقابله با کرونا

او با بیان اینکه تاکنون ۱۱۵ نشست این ستاد برگزار شده و با تصویب ۱۷۰ مصوبه و ابلاغ به ادارات، سازمان ها، اصناف و نهاد‌های این شهرستان همراه بوده است، افزود: در همین رابطه، با تشدید برنامه‌های پیشگیرانه و بهداشتی در این شهرستان، طی ۱۸ ماه گذشته، بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ بازدید بهداشتی از اصناف و مراکز حساس شهرستان لامرد طی این بازه انجام شد که با صدور بیش از هزار و ۳۰۰ اخطار به اماکن متخلف و تعطیلی ۸۶ واحد به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی همراه بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد، انجام ۲۴۵ مورد بازدید بهداشتی از ادارات و سازمان‌های این شهرستان، با بررسی نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان و مراجعان را بخشی دیگر از اقدامات این مجموعه در برابر کرونا و با هدف حفظ سلامت مردم این شهرستان برشمرد و تصریح کرد: همچنین تاکنون ۱۵ نشست بین بخشی با محوریت کروناویروس با حضور ادارات و سازمان‌های مختلف شهرستان برگزار شده و بیش از هزار و ۳۰۰ مشاوره در زمینه کرونا به مردم شهرستان ارائه شده است.

برگزاری ۴۸۶ کارگاه و کلاس آموزشی با محوریت بیماری کووید۱۹ در حوزه‌های مختلف بهداشتی از دیگر اقداماتی بود که رئیس شبکه بهداشت و درمان لامرد بیان کرد و افزود: همکاران ما در مراکز منتخب شانزده ساعته شهرستان نیز از آغاز بحران کرونا تاکنون، پذیرای ۱۲ هزار و ۸۴۸ مورد مراجعه بوده و امدادگران اورژانس شهرستان لامرد نیز در ۴ هزار و ۱۵۰ ماموریت مرتبط با کرونا حضور فعالانه داشته اند.

مشارکت ۶۴ نیروی داوطلب مردمی و بسیجی با مجموعه سلامت لامرد در مقابله با کرونا

رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد همچنین از مشارکت چهار گروه جهادی با مجموعه سلامت این شهرستان خبر داد و گفت: اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» نیز با مشارکت ۶۴ داوطلب مردمی و بسیجی صورت گرفته است.

او با اعلام کمک ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومانی خیرین به مجموعه سلامت لامرد در بحران کرونا، از نیکوکاران این شهرستان خواست کماکان در بخش‌های مختلف، با حوزه بهداشت و درمان شهرستان همکاری و مشارکت داشته باشند.

دکتر احمدی ادامه داد: در طی بحران کرونا، در مجموع ۵ هزار و ۵۶۵ بیمار کووید۱۹ در شهرستان شناسایی شده و بیش از هزار و ۸۰۰ بیمار نیز در بیمارستان این شهرستان بستری شده اند.

او اضافه کرد: با پیگیری‌ها و اقدامات مراقبتی انجام شده، بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان لامرد بهبود یافته و ۱۴۸ نفر از همشهری‌های لامردی نیز قربانی این بیماری شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان لامرد همچنین تلاش برای تسریع در اجرای واکسیناسیون را از اولویت‌های این مجموعه طی ماه‌های اخیر برشمرد و افزود: تاکنون با اختصاص یک سالن برای واکسیناسیون کرونا در این شهرستان، ۲۱ هزار و ۹۳۵ دُز واکسن کرونا در شهرستان لامرد تزریق شده و در تمام مراکز بهداشتی درمانی روستایی نیز واکسیناسیون کرونا در حال انجام است؛ همچنین برنامه ریزی برای راه اندازی دومین سالن واکسیناسیون در لامرد انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار