معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۴۱۰ نفر از اتباع در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ خدمات سوادآموزی را دریافت خواهند کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سید مجتبی هاشمی نژاد معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: ثبت نام از اتباع خارجی در دوره‌های مختلف سوادآموزی نیز مانند ایرانیان شروع شده است و ۴۱۰ نفر از اتباع در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱ خدمات سوادآموزی را دریافت خواهند کرد.

او افزود: پارسال نیز ۴۸۶ نفر از اتباع خارجی جذب دوره‌های سوادآموزی و انتقال شده‌اند که همگی آنان اتباع کشور افغانستان بودند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ارائه خدمات آموزشی به اتباع خارجی ادامه داد: مجموعه سوادآموزی نیز با عنایت به منویات ایشان و اجرای رسالت خود، آموزش سواد به پناهندگان و اتباع خارجی را در ۴ دهه گذشته در دستور کار داشته است.

هاشمی نژاد بیان کرد: معاونت سوادآموزی علاوه بر فعالیت‌های معمول سالانه، با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و هماهنگی اداره کل اتباع و امور مهاجرین استانداری بوشهر، با انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک بر شناسایی و جذب اتباع و مهاجرین خارجی اقدام می‌کند.


بیشتر بخوانید


او گفت: طرح سوادآموزی اتباع خارجی در سال تحصیلی پیشِ رو، در شهرستان‌ها و مناطق بوشهر، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر و کنگان اجرا می‌شود و اتباع کشور‌های خارجی ساکن در این شهرستان‌ها و مناطق می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به واحد‌های سوادآموزی اداره‌های آموزش و پرورش مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.